تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 17 اردیبهشتماه 1388  

 

اسکار وب به چه کسانی رسید؟

 
 

جوایز وبی، بزرگ‌ترین مسابقه سایت‌های اینترنتی جهان روز گذشته با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.  

 
 

روزنامه خبر، مریم عظیم زاده - برگزیدگان سیزدهمین دوره‌ی جوایز وبی روز گذشته معرفی شدند. اما شما چقدر در مورد جایزه‌ی وبی می‌دانید؟

عبارت جوایز وبی، ابتدا در خلال سال‌های 1373 تا 1375 / 1994 تا 1996 توسط سازمان شبکه وب جهان‌گستر به‌کار گرفته شد. یکی از خدمات این سازمان که در سال 1994 توسط سه شرکت وب‌مجیک، سیسکو سیستمز و ای.دی.سی کنتروکس تأسیس شد، برگزاری سلسله مسابقات ماهیانه‌ای به نام جوایز وبی برای نوآوری‌های آنلاین قابل توجه روی صفحات وب بود. در سال 1375 این جوایز به جشن جوایز سالیانه تبدیل شد که توسط مجله وب حمایت می‌شد.

مبلغ اولیه این جایزه 3هزار دلار بود که در پانزده بخش به برگزیدگان اهدا می‌گردید. هیأت داوران این مسابقات نیز از آکادمی بین‌المللی هنرها و علوم دیجیتال، IADAS انتخاب می‌شدند، سازمانی با 550 عضو اصلی شامل متخصصان وب، اقتصاددانان و کارشناسان برجسته و افراد مشهور و خلاق. هرچند در سال 1377 / 1998 انتشارات IDG، حامی مالی این جایزه تعطیل شد، ولی محبوبیت و موفقیت جهانی جوایز وبی و اهمیت آن در پیشرفت و گسترش شبکه جهانی اینترنت سبب شد اهدای این جایزه متوقف نشود و آی.ای.دی.ای.اس هم‌چنان سرپرستی آن‌ را به عهده داشته باشد.

در حال حاضر جوایز وبی در بیش از 100 زیر مجموعه و چند گروه اصلی اهدا می‌شود. هر وب سایت می‌تواند در چند زیرمجموعه متفاوت در این مسابقات شرکت کند و چندین جایزه را به خود تعلق دهد. در هر زیرمجموعه 2 جایزه اصلی وجود دارد، یکی جایزه هیأت داوران و دیگر، جایزه‌ای که به انتخاب مردم و بازدید‌کنندگان وب سایت‌ها از سراسر دنیا به برگزیدگان داده می‌شود.

جوایز اصلی عبارتند از:
بهترین هنرمند سال وبی،
مهم‌ترین فرد سال وبی،
خارق‌العاده‌ترین فرد سال وبی،
بهترین هنرپیشه زن سال وبی،
بهترین نمایش‌نامه کمدی،
مهم‌ترین فرد فیلم،
ویدیوی سال وبی.

تعدادی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌هایی هم که جایزه وبی به آنها تعلق می‌گیرد، عبارتند از:
سایت‌های اینترنتی فعال در زمینه حقوق بشر، تغییرات سیاسی، تغییرات اجتماعی، هنر، گالری‌های هنری، نقد و بررسی آثار هنری و ادبی، سرویس‌های آنلاین پرداخت قبوض برای مشتریان، معرفی محصولات آرایشی، بهداشتی و سلامتی، مصاحبه با افراد مشهور سینمایی، گروه‌های موسیقی، ورزشکاران، تهیه خبر، گزارش‌های سیاسی، آب‌وهوا، روزنامه‌نگاری، غذا و نوشیدنی، بازی و سرگرمی، لباس و پوشاک مد روز، سازمان‌ها و نهادهای خیریه و دولتی، سرویس‌های ارائه خدمات پولی، مجلات و مقالات، موسیقی و فیلم‌های تلویزیونی و ویدیویی، نرم‌افزارها وسخت‌افزارهای کامپیوتری، وب‌سایت‌های شخصی.

در سال 2006، جایزه وبی سه بخش جدید را به جوایز خود اضافه کرد که عبارتند از
جوایز بهترین تبلیغات تأثیرگذار اینترنتی
بهترین محتویات موبایل روی شبکه وب
جایزه فیلم و ویدیو که به بهترین نسخه‌های اصلی اینترنتی فیلم‌ها و برنامه‌های ویدیویی تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر، هیأت داوران این مسابقات را افراد ، نهادهای مشهور و کارشناسان برجسته‌ای چون بک و دیوید بووی (موسیقی‌دان)؛ وینت کرف (خالق اینترنت)، آریانا هافیتگتون (روزنامه‌نگار سیاسی)، مت گروئنینگ (خالق کارتون سیمپسون‌ها) و نشریات معتبری چون نیویورک‌تایمز، لس‌آنجلس‌تایمز، ویرد، دیتیلز، ویب، وال‌پیپر و غیره تشکیل می‌دهند.

از نکات جالب این جوایز، سخنرانی‌های محدود آن است که تمام افراد، چه مهمانان مهم و چه افراد عادی، باید فقط در پنج کلمه آن‌ را بیان کنند. برترین این سخنرانی‌ها در سال 2005 بیان شد، زمانی‌که ال گور، معاون اسبق رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «لطفاً این رأی را بازشماری نکنید!» و وینت کرت که گفت «همه با هم اینترنت را اختراع کردیم».

در سال 2008، ده‌هزار وب سایت از 60 کشور دنیا در این مسابقات شرکت کردند که اهمیت این جایزه را به‌خوبی نشان می‌دهد. البته انتقاداتی به جوایز وبی وارد شده، ازجمله این برای ورود به مسابقه و برنده شدن، باید پول داد؛ فلذا بسیاری از وب‌سایت‌ها پیش از توزیع جوایز از فهرست جایزه‌بگیرها حذف می‌شوند.

اما برگزیدگان امسال جوایز وبی
سیزدهمین دوره جوایز وبی، جوایز اصلی خود را به به افراد اهدا کرد:

بهترین هنرمند سال وبی
ترنت رزنور به خاطر اجرای موسیقی‌هایش و خلاقیت اینترنتی در ارائه آن. او جدیدترین آلبوم موسیقی خود را در سال 2008 برای دانلود روی سایت nin.com قرار داده بود. وی هم‌چنین یک بازی اینترنتی نیز از روی آلبوم سال خود به نام Zero ارایه کرده است.

مهم‌ترین فرد سال وبی
جیمی فالون به خاطر اجرای برنامه‌های زنده تلویزیونی در اواخر شب و هم‌چنین، فعالیت اینترنتی موثر در تبلیغ مسیحیت.

خارق‌العاده‌ترین فرد سال وبی
بنیان‌گذار وب سایت توییتر به خاطر رشد 900 درصدی آن در وب در سالی که گذشت .

بهترین هنرپیشه زن سال وبی
سارا سیلورمن که پربیننده‌ترین ویدیوی یوتیوب در سال گذشته بود. هم‌چنین بهترین فیلم ویدیویی سیاسی وبی نیز برای مستندی به نام The Great Schlep اختصاص یافت. فیلم درباره کودکانی در ایالت فلوریدا است که پدربزرگ و مادربزرگ‌هایشان را مجبور کردند به باراک اوباما رای دهند.

بهترین نمایش‌نامه کمدی
نمایش Web Therapy به تهیه‌کنندگی، بازیگری و نویسندگی لیزا کودراو که به اهمیت استفاده از کمدی‌های اینترنتی در درمان بیماری‌ها اشاره شده است.

مهم‌ترین فرد فیلم و ویدیوی سال وبی
مک فارلن خالق فیلم‌هایی چون «مرد خانواده» و «بابای آمریکایی» و هم‌چنین به‌خاطر طراحی بسیار جالب و خلاقانه مرز میان تبلیغات و محتویات در صفحات وب.

علاوه بر جوایز اصلی، چندین وب‌سایت موفق به دریافت هر دو جایزه هیأت داوران و انتخاب مردمی در چند زیرمجموعه شدند.

روزنامه‌های نیویورک تایمز، بوستون‌گلاب و گاردین جایزه برترین رسانه‌های آنلاین را از آن خود کردند؛ ضمن آن‌که از هفته‌نامه اکونومیست، بی‌بی‌سی و هافینگتون‌پست نیز تقدیر شد.

پایگاه خبری نیویورک‌تایمز.کام هم‌چنین جایزه بهترین مقالات را دریافت کرد و روزنامه گاردین، بهترین سایت خبری معرفی شد. بوستون‌گلاب و نیویورک‌تایمز، جوایز دیگری در بخش عکس‌های آنلاین دریافت کردند و وبلاگ دمکراسی در آمریکا وابسته به هفته‌نامه اکونومیست، برترین وبلاگ سیاسی شناخته شد.

برگزیدگان جایزه وبی که از 14 کشور دنیا هستند، جوایز خود را در شب 8 ژوئن و طی مراسمی در شهر نیویورک دریافت می‌کنند. علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را از طریق یوتیوب به‌طور زنده تماشا کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed