تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 16 اردیبهشتماه 1388  

 

تیترهای داغ خبری؛ ابزار جدید مجرمان سایبر

 
 

همزمان با شیوع ویروس آنفلونزای خوکی و توجه مردم و اخبار به این بیماری، هکرها و کلاهبرداران اینترنتی نیز از اهمیت این موضوع و وحشت مردم، برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند. 

 
 

همشهری آنلاین - همزمان با شیوع ویروس آنفلونزای خوکی و توجه مردم و اخبار به این بیماری، هکرها و کلاهبرداران اینترنتی نیز از اهمیت این موضوع و وحشت مردم، برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند.

ویروس N1H1 که به آنفلونزای خوکی نیز معروف است اکنون بازار داغی برای کلاهبرداران و مجرمان سایبر باز کرده است و متخصصان امنیت سایبر از موج جدید هرزنامه‌ها با موضوع آنفلونزای خوکی خبر می‌دهند.

بیشتر این هرزنامه‌ها با موضوعاتی نظیر دارو‌ها و واکسن‌های ارزان قیمت برای این ویروس، کاربران را به کلیک بر روی لینک‌های قلابی ترغیب می‌کنند. این لینک‌ها معمولاً اطلاعات شخصی و کارت اعتباری کاربران را می‌دزدند و یا آن‌ها را به سمت دانلود فایل‌های مخرب (Malicious) می‌کشانند.

شرکت مک‌آفی در وبلاگش خبری از این پدیده منتشر کرده‌است و می‌گویدگروهی از کلاهبرداران تیتر هرزنامه‌های خود را به صورت خبر ابتلای افراد سرشناس مثل باراک اوباما و بازیگران معروف هالیوود به این ویروس تنظیم کرده‌اند. لینک‌هایی به دامنه‌های روسی و چینی در این هرزنامه‌ها وجود دارد که تبلیغ فروش داروهای گیاهی درمان آنفلونزای خوکی را می‌کنند و از این طریق اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران را به سرقت می‌برند.

مک‌آفی که ظاهراً از دست این هکرها بسیار عصبانی است در بخشی از این خبر می‌نویسد: "هکرها، مجرمان سایبر و کلاهبرداران اینترنتی افراد پست و فرومایه‌ای هستند که از بحث‌های داغ خبری از جمله بیماری‌ها و وحشت مردم بی‌گناه از آن‌ها برای مقاصد سودجویانه خود سوء استفاده می‌کنند."

با توجه به اینکه آنفلونزای خوکی به موضوع جهانی تبدیل شده‌است، هرزنامه‌ها نیز کاربران کشور‌هایی را مورد هدف قرار داده‌است که بیشترین آلودگی به این ویروس در آنجا مشاهده شده‌است. برای مثال مک‌آفی می‌گوید که بیشترین هرزنامه‌هایی که شامل کلمه‌های "خوکی/Swine" و "آنفلونزا/Flu" هستند به ترتیب بیشتر برای کاربران کشور‌های برزیل، آمریکا، روسیه و هند ارسال شده‌اند.

تیم تحقیقاتی شرکت Trend Micro به تازگی هرزنامه‌ای به زبان ژاپنی با موضوع "هشدار در مورد آنفلونزای خوکی" را مورد مطالعه قرار داده‌ که ادعا می‌کند از انستیتوی ملی بیماری‌ها و عفونت‌های ژاپن ارسال شده‌است و کاربران را ترغیب به دانلود یک فایلZIP می‌کند. این فایل در صورت اجرا یک کد مخرب را فعال‌ می‌سازد که به آرامی اطلاعات حساس کاربران را به سرقت می‌برد.

شرکت سیمانتک هم در مورد یک فیشینگ (Phishing) با تیتری در مورد آنفلونزای خوکی از منابع خبری معتبر هشدار داده‌است. در این ایمیل‌ها کاربر به یک وب‌سایت راهنمایی می‌شود و از وی درخواست می‌شود که با پر کردن یک فرم اینترنتی به سوالاتی در مورد تجربه شخصی از این ویروس پاسخ دهد. در این فرم وارد کردن اطلاعات شخصی نظیر نام و شماره تلفن خود فرد و آشنایان او الزامی است و هکرها هم از این اطلاعات برای گسترش اهداف هرزنامه‌ها و حملات خود استفاده می‌کنند.

گمان می‌رود تا زمانی که آنفلونزای خوکی در کانون توجه مردم و اخبار است، حملات فیشینگ و هرزنامه‌های مرتبط با آن نیز به عنوان ابزار مناسبی توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.

متخصصان امنیت سایبر توصیه می‌کنند که کاربران برای مطالعه اخبار آنفلونزای خوکی و اطلاع از راه‌های مبارزه با آن، تنها به وب‌سایت‌ها و پایگاه‌های خبری معتبر رجوع کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed