تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: یکشنبه، 6 اردیبهشتماه 1388  

 

دسترسی همراه به اینترنت محشر است

 
 

گزارشی از هجدهمین کنفرانس وب‌ جهان‌گستر (W3C) در اسپانیا  

 
 

روزنامه فناوران، ارسلان شهلا - هجدهمین کنفرانس وب‌ جهان‌گستر (W3C) به مدت پنج روز از 18 تا 25 آوریل در حالی در شهر مادرید برگزار شد که وب، بیستمین سالگرد تولدش را جشن می‌گیرد.

کنفرانس W3C که هر سال مکان برگزاری آن تغییر می‌کند، سال گذشته در چین برگزار شد و قرار است آمریکا میزبانی این کنفرانس را در سال 2010 بر‌عهده داشته باشد.

این رویداد بین‌المللی سالانه صد‌ها شرکت و سازمان اینترنتی، ‌محقق، بنیانگذار، قانونگذار و فناور را گرد هم می‌آورد. گفتنی است محور W3C امسال، دسترسی به اینترنت روی سه پلات‌فورم کامپیوتر، موبایل و تلویزیون بود.

تیم برنرزلی (Tim Berners – Lee) پدر وب، یکی از شرکت‌کنندگان کنفرانس W3 بود. وی در سخنرانی آغازین کنفرانس W3 با نگاهی به اینترنت در 20 سال گذشته، دنیای وب در 20 سال آینده را نیز بررسی کرد. برنرزلی در سخنان خود بر این نکته تاکید داشت که موانعی که میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا از دسترسی به اینترنت دور نگه داشته است باید از سر راه برداشته شود.

برنرزلی در این کنفرانس عنوان داشت: دنیای وبی را که من در ذهن پرورانده‌ام هنوز ندیده‌ام. آینده‌ای که پیش رو داریم، بسیار وسیع‌تر از گذشته است.

همچنین رابرت کایلیائو (Robert Cailliau)، دانشمند بلژیکی که در کنار برنرزلی در سال 1989، وب را طراحی کرده، با حضور در کنفرانس W3 گفت: یکی از هیجان‌‌انگیز‌ترین پیشرفت‌های فناوری، راهیابی اینترنت به موبایل است. این بدان معنا است که سرانجام در هر زمان و هر نقطه، به همه چیز دسترسی خواهیم داشت.

توسعه موبایل‌های هوشمند در حالی صورت می‌پذیرد که نسل جدیدی از وسایل خانگی مانند یخچال یا مایکروفر به اینترنت مجهز شده‌ است.

یکی دیگر از شرکت‌کنندگان مطرح کنفرانس W3، وینت سرف (Vint Cerf)، پدر اینترنت و مبشر ارشد گوگل بود. سرف در سخنرانی خود در این رویداد پنج روزه گفت: امروزه بسیاری از مردم، نخستین تماس خود با دنیای اینترنت را به جای کامپیوتر و لپ‌تاپ، از گوشی‌های موبایل به عمل می‌آورند. در حال حاضر حدود سه و نیم میلیون تلفن همراه در دنیا وجود دارد که تعداد روبه رشدی از آنها به اینترنت متصل می‌شوند.

برنرزلی درباره دسترسی به اینترنت از طریق موبایل گفت: مهاجرت اینترنت به گوشی‌های موبایل امر مهمی است، زیرا تلفن همراه اولین راه دسترسی بسیاری از مردم کشور‌های در حال توسعه به اینترنت است.

برنرزلی افزود: افزایش نجومی تعداد تلفن‌های همراهی که قابلیت اتصال به اینترنت را داراست، دروازه‌‌های دنیای وب را به روی میلیون‌ها شهروند کشور‌های در حال توسعه که توان خرید کامپیوتر را ندارند، می‌گشاید.

به گزارش اتحادیه بین‌المللی مخابرات سازمان ملل (ITU) تنها 5 درصد از مردم قاره آفریقا به اینترنت دسترسی دارند. این در حالی است که تنها 23 درصد از کل جمعیت جهان به اینترنت متصل است.

با وجود پیش‌‌بینی کارشناسان بر وجود بازار وسیع برای اینترنت موبایلی، محدودیت گشت و گذار و مشاهده صفحات وب روی صفحه نمایش کوچک تلفن‌های همراه، دستگاه‌های PDA، و سایر ابزار الکترونیکی قابل حمل، مهم‌ترین دلیل استقبال پایین مصرف‌کنندگان از اینترنت موبایلی بوده است.

با این وجود، ظهور دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل با رابط کاربری بهتر از جمله گوشی موبایل iPhone اپل در سال 2007، رشد قابل ملاحظه‌ای را برای اینترنت موبایلی به همراه داشت.

نایب رییس و مبشر ارشد گوگل در ادامه صحبت‌های خود در کنفرانس W3 گفت: افزایش دسترسی به اینترنت موبایلی در کشور‌های در حال توسعه، لزوم برخورداری از کامپیوتر برای اتصال به وب را حذف می‌کند.

ما اینترنت فراگیرتر، کاربران بیش‌تر، دسترسی موبایلی بالاتر و سرعت بهتری را در آینده شاهد خواهیم بود، در حالی که ابزار و وسایل بیش‌تری به اینترنت متصل خواهد شد و ما می‌توانیم به صورت آنلاین آنها را کنترل کنیم.

از سو دیگر رابرت کایلیائو عنوان داشت: آنلاین بودن همه اطلاعات،‌ به نفع جامعه بشری است. این امر حل بسیاری از مشکلاتی است که انسان‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اینترنت به توسعه کسب‌وکار‌هایی منجر شده است که شکل‌گیری‌شان بدون وجود خود اینترنت امکان‌پذیر نبود. دنیای وب سواد و یادگیری را به طرز قابل توجهی افزایش داده و مردم را از راه‌های ارزان برقراری ارتباط، گرد یکدیگر آورده است.

در سال 1994 حدود 500 وب‌سایت اینترنتی وجود داشت، اما این رقم در حال حاضر به بیش از 80 میلیون رسیده است. این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ کاربران نیز به طرز قابل توجهی در حال افزایش است.

یکی دیگر از محور‌های کلیدی سخنان برنرزلی در کنفرانس W3، ایجاد شبکه‌های اجتماعی آزاد بود که امکان مشارکت کاربران در اینترنت را افزایش می‌دهد. برنرزلی درباره چگونگی عملکرد این وب‌سایت‌ها یا مطالب و محتوایی که در آنها باید به کار گرفته شود صحبتی به میان نیاورد، اما اظهار‌ داشت که به جای جلوگیری از اطلاعات، به نشر و افزایش دسترسی آن بپردازیم.

به گفته برنرزلی، اینترنت باید از ویستایی خارج شود و به مکانی جمعی و اشتراکی تبدیل شود.

پدر وب عنوان کرد: دنیای وبی که من می‌خواهم، دنیای است که اطلاعات در آن با یک زبان برنامه‌نویسی ساده با یکدیگر ادغام می‌شود. ما به یک مدل کارآمد نیاز داریم که امنیت آن تضمین شده باشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed