تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 6 اردیبهشتماه 1388  

 

عمده اطلاعات کاربران ایرانی اینترنت در خارج تولید شده است

 
 

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: اینترنت در ایران زمانی ارزان می‌شود که کاربردهای داخلی جایش را به کاربردهای خارجی بدهد، در حالی که عمده مصرف کنندگان اینترنت در ایران به دنبال اطلاعاتی می‌روند که در خارج از کشور تولید شده است. 

 
 

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: اینترنت در ایران زمانی ارزان می‌شود که کاربردهای داخلی جایش را به کاربردهای خارجی بدهد، در حالی که عمده مصرف کنندگان اینترنت در ایران به دنبال اطلاعاتی می‌روند که در خارج از کشور تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی و شرکت فناوری اطلاعات صبح یکشنبه با حضور علی اکبر اشعری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سعید مهدیون رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات و نیز خبرنگاران رسانه‌های گروهی در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم اشعری با اشاره به اهمیت "کاهش فاصله زمانی میان تولید و مصرف اطلاعات" گفت: زمانی بود که کسانی مانند علاامه امینی که کارهای سترگی انجام می‌دادند و کتابهای قطوری منتشر می‌کردند، مجبور بودند بیشتر عمرشان را در سفر بگذرانند تا اطلاعات کتابشان را به دست بیاورند اما امروز با روند سریع دریافت اطلاعات، ظلم است که به یک پژوهشگر بگوییم که باید با همان روش کار کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ویژگیهای طرح IDC (طرح جامع داده‌های اینترنتی) افزود: خوشبختانه مسئولان شرکت فناوری اطلاعات با این طرح آشنا شده‌اند و قرار شده که مرکز داده‌های اینترنتی این طرح را در کتابخانه ملی راه‌اندازی کنیم که این پورتال به امکانی تبدیل می‌شود برای عرضه رقومی منابعی که در سازمان اسناد و کتابخانه ملی.

اشعری با اشاره به از بین رفتن حق مولف 30 سال بعد از درگذشت او ادامه داد: علاوه بر اطلاعات نسخ خطی، ما در سایت مذکور کتاب‌های افرادی را نیز که زمان استفاده از حق تالیف آنها گذشته‌ است، قرار خواهیم داد و این گامی است برای ارائه اطلاعات به همگان.

در ادامه مهدیون مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات نیز در پاسخ به نخستین پرسش خبرنگار مهر در خصوص تاخیر یک ساعته‌اش برای حضور در این نشست با بیان اینکه "به ما اعلام کردند که زمان آغاز به کار نشست 11 صبح است" این موضوع را رد کرد. این در حالی است که در دعوتی که از خبرنگاران برای حضور در این نشست به عمل آمده بود، زمان آغاز نشست 10 صبح اعلام شده بود.

وی در ادامه یکی از محورهای کاری شرکت متبوع اش را "اجرای پروژه‌های مشترک با سازمان‌های زیرساختی مانند وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و سازمان‌ کتابخانه ملی" عنوان کرد و گفت: این سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند در ارائه اطلاعات به همگان بسیار مفید باشند. از آنجا که کتابخانه ملی هم پروژه‌ حرم را در دست اجرا داشت، همکاری مان را با این سازمان آغاز کردیم.

مهدیون ابراز امیداواری کرد که شرکت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتواند مرکز داده‌های اینترنتی را به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری حمایت کند و تا دو سال آینده آن را کلید بزند.

رئیس شرکت فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص امکان ارائه اینترنت پرسرعت به پژوهشگران و تغییر در سیاست‌های مربوط به فیلترینگ برخی سایت‌های علمی و پژوهشی، گفت: این مرکز نمی‌خواهد به بحث تغییر قوانین مربوطه وارد شود و این بحث ها در لایحه‌ قانون جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات که دولت آن را تقدیم مجلس کرده آمده است.

وی اضافه کرد: مسائل زیرساختی و روساختی رابطه‌ای تعاملی با هم دارند؛ اینترنت زمانی ارزان می‌شود که کاربردهای داخلی جایش را به کاربردهای خارجی بدهد. عمده مصرف کنندگان اینترنت در ایران به دنبال اطلاعاتی می‌روند که در خارج از کشور تولید شده است.

مهدیون در عین حال گفت: هم اکنون دسترسی‌های پرسرعت به اینترنت از طریق بیش از 100 هزار ADSL موجود در کشور ممکن شده و این روند سریع ادامه دار است. نکته دیگر این است که فعالیت سایت‌ها در کشور مقررات خاص خودش را دارد و بحث مسدود بودن انها هم همینطور است. در واقع کمیته تعیین مصادیق است که این وظیفه را بر عهده دارد و این امر ارتباطی به شرکت ما پیدا نمی‌کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed