تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 5 اردیبهشتماه 1388  

 

افزایش ۲۶ درصدی جرایم سایبری درکشور

 
 

معاون مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: سال گذشته 124هزار پرونده‌ با موضوع جرایم رایانه‌ای در کشور تشکیل شد که افزایش 26درصدی نسبت به سال 86 را نشان می‌دهد.  

 
 

معاون مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: سال گذشته 124هزار پرونده‌ با موضوع جرایم رایانه‌ای در کشور تشکیل شد که افزایش 26درصدی نسبت به سال 86 را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ مهرداد امیدی امروز در جمع خبرنگاران، افزود: میزان کشف پیش‌دستانه جرائم رایانه‌ای در سال 87 نسبت به سال 86 افزایش150درصدی داشته است.

وی گفت: توسعه اقدامات پیش‌رویدادی یا کشف پیش‌دستانه از جمله اهداف پلیس مبارزه با جرایم رایانه‌ای در سال 87 بود که 307 پرونده‌ با کشف پیش‌دستانه به نتیجه رسید.

سرهنگ امیدی افزود: از 124هزار پرونده‌ با موضوع جرایم رایانه‌ای‌، 26درصد مربوط به دسترسی غیرمجاز به شبکه‌های رایانه‌ای(هک)، 26درصد مربوط به هتک حثیت و نشر اکاذیب، 7درصد مربوط به تکثیر غیرمجاز نرم‌افزار، 5درصد مربوط به کلاهبرداری، 3درصد مربوط به تخریب و اختلال سیستم‌ها و داده‌های رایانه‌ای و 29درصد نیز مربوط به موضوعات متعددی مثل اخاذی، تهدید و شناسایی سیستم‌های غیرمجاز مربوط بود.
معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس گفت: 24درصد از پرونده‌های جرائم رایانه‌ای در سال 87 منجر به شناسایی فرد مجرم شد و در 35درصد پرونده‌ها متهمان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در 10درصد پرونده‌ها متهمان شناسایی شده در خارج از کشور به سر می‌بردند.
سرهنگ امیدی افزود: 31درصد از پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با جرائم رایانه‌ای طی سال گذشته نتیجه مثبتی را در پی نداشت و در حال پیگیری از سوی پلیس است این در حالی است که در سال 86، 21درصد از پرونده‌های جرائم ریانه‌ای کشف نشد که این میزان در سال 87 افزایش 10درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین سنی 75 درصد مجرمان رایانه‌ای 18 تا 35 سال است

سرهنگ امیدی گفت: 55درصد پرونده‌های مربوط به جرائم رایانه‌ای در سال 87 توسط پلیس آگاهی کشف شد، میانگین سنی 75 درصد این افراد 18 تا 35 سال و میانگین سنی 25 درصد آن‌ها 35 سال بوده است.

وی افزود: سال گذشته 63 نفر در رابطه با جرائم رایانه‌ای دستگیر شدند که 56 درصد آنان مرد بودند.

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای و جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اظهار داشت: توسعه شبکه اینترنت در کشور و همچنین نداشتن نظم خاص درباره استفاده از دنیای مجازی از دلایل کشف نشدن پرونده‌های جرائم رایانه‌ای است، نبود قانون در رابطه با برخی از جرائم رایانه‌ای نیز از دیگر مشکلات رسیدگی در این رابطه است.

سرهنگ امیدی افزود: 12هزار پرونده‌ جعل در سال 87 تشکیل شد که این میزان نسبت به سال 86 افزایش 5/6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: سهم جعل اسناد و مدارک اوراق بانکی 38درصد، گذرنامه و کارت ملی 28درصد، اسناد مالکیت 8درصد، اسناد و مدارک دولتی 8درصد، قرارداد و قولنامه‌ها 4درصد، سایر اسناد غیردولتی 11درصد، مدارک تحصیلی ـ آموزشی 2درصد و علائم صنعتی و تجاری یک درصد بوده است.

سرهنگ امیدی اظهار داشت:‌ 60هزار برگ سند، مدرک و اوراق جعلی در سال گذشته کشف شد که نسبت به سال 86 افزایش 3 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی افزود: 35درصد از پرونده‌های جعل سال گذشته منجر به شناسایی و دستگیری جاعلان شد،41درصد از پرونده‌های جعل استفاده‌کننده از سند مجعول شناسایی و در 20درصد از این پرونده‌ها که طرفین معلوم داشتند، به مقام قضایی معرفی شدند.

سرهنگ امیدی گفت: 97درصد پرونده‌های جعل سال گذشته منجر به کشف شد و حدود 4درصد از پرونده‌های جعل نیز در سال گذشته به نتیجه‌ای نرسیده که در حال رسیدگی است.

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی افزود: اسناد و مدارک در کشور به دلیل فراوانی و همچنین سود بالا بیشترین میزان جعل را به خود اختصاص داده‌اند، در سال گذشته با انتشار ایران چک و جلوگیری از انتشار چک پول‌های متنوع بانکی، میزان جعل چک پول در سال گذشته 40 درصد کاهش یافت.

وی گفت: 12هزار نفر در سال گذشته در رابطه با جعل به سیستم پلیس احضار شدند که برای 79درصد آن‌ها قرار مجرمیت صادر شد که از این تعداد حدود 30درصد جاعل و 50 درصد استفاده کننده از سند مجعول بودند.

بیشترین کلاهبرداری در معاملات زمین، خانه و خودرو است

سرهنگ امیدی افزود: سال گذشته 14هزار پرونده کلاهبرداری تشکیل شد، که نسبت به سال 86، افزایش 24درصدی را نشان می‌دهد، 40درصد از این پرونده‌ها مربوط به معاملات زمین، آپارتمان، خانه و خودرو بوده است.

وی گفت: 30درصد موضوعات این پرونده‌ها مربوط به معاملات بازرگانی و تجاری در قالب مؤسسات بود و 3درصد از پرونده‌های کلاهبرداری نیز به موضوع خرید اجناس تقلبی اختصاص داشت.

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی افزود: 39 درصد پرونده‌ها نیز درباره موارد دیگر همچون اعزام دانشجو به خارج از کشور، کلاس‌های کنکور و اخذ ویزا بوده و یک درصد از این پرونده‌ها به موضوع کاریابی‌ها مربوط است، یک درصد دیگر از پرونده‌های کلاهبرداری نیز در رابطه با رمالی است.

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای و جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت:53 درصد پرونده‌های کلاهبرداری در سال گذشته منجر به شناسایی و دستگیری مجرمان شد که از این میزان 22درصد به رضایت طرفین و 20 درصد نیز به تحویل پرونده به مراجع قضایی ختم شد.

سرهنگ امیدی افزود: 92درصد پرونده‌های کلاهبرداری منجر به خاتمه اقدامات پلیسی شد که این میزان نسبت به سال 86، 2درصد افزایش نشان می‌دهد. 7هزار و 600نفر در رابطه با این پرونده‌ها دستگیر شدند که از این میزان برای 67 درصد آن‌ها قرار قانونی صادر شد.

وی افزود: این آمار افزایش 37 درصدی را نسبت به سال 86 نشان می‌دهد. همچنین 36 درصد از افراد دستگیر شده آزاد شدند.

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای و جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: صدور کارت هوشمند ملی از دیگر اقداماتی است که منجر به کاهش میزان جعل و کلاهبرداری در کشور خواهد شد و البته آگاهی مردم در تشخیص چک‌پول و اسکناس تقلبی باید افزایش یابد.

ارزش هزار میلیارد تومانی پرونده‌های کلاهبرداری در سال 87

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای اظهار داشت: ارزش پرونده‌های کلاهبرداری هزار میلیارد تومان در سال 87 است. 3 پرونده‌ با موضوع ورود به سیستم‌های مالی و بانکی کشور از جمله پرونده‌های مهم کلاهبرداری در سال گذشته بود که 4 متهم که یکی از آن‌ها کارمند بانک، فرد دیگر در بخش خصوصی و 2 تن از متهمان خارج از سیستم بانکی اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ امیدی تأکید کرد: گشت‌های اینترنتی پلیس پیگیر جست‌وجوی آگهی‌های مشکوک در اینترنت است، گشت‌های اینترنتی به محدوده‌های خصوصی افراد وارد نمی‌شود. این گشت‌ها فقط در فضاهای عمومی مثل سایت‌ها و اتاق‌های گفت‌وگو وارد می‌شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed