مطالعهای که به تازگی انتشار یافته نشان داد بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی از اینترنت برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 2008 این کشور استفاده کردند.
به گزارش ایسنا، طبق یافتههای مطالعه پروژه اینترنت و زندگی آمریکایی پیو، در حدود 55 درصد از آمریکاییها اخبار سیاسی آنلاین، موضعگیری نامزدها، موارد مورد بحث یا مطالب دیگر در انتخابات را در اینترنت جستوجو کردند.
بر اساس این گزارش، اشکال جدید ارتباطات اینترنتی مانند وبلاگها، سایتهای شبکه اجتماعی مانند فیس بوک و سایتهای اشتراکگذاری ویدیو نقش برجستهای را ایفا کردند.
طبق یافتههای این مطالعه، 45 درصد از کاربران اینترنت ویدیوهای آنلاین مربوط به سیاست یا انتخابات را مشاهده کردند؛ 33 درصد محتوای سیاسی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و 52 درصد از شبکههای اجتماعی برای اهداف سیاسی استفاده کردند.
بنا بر گزارش پیو، اینترنت بهعنوان منبع اخبار سیاسی از سال 2000 که تنها 11 درصد از رایدهندگان برای آگاهی از اوضاع سیاسی از اینترنت استفاده کردند، رشد مداومی داشته است. این آمار اکنون به 26 درصد رسیده و در میان رای دهندگان جوان، اینترنت، رسانههای سنتی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه را تحتالشعاع قرار داده است.
باراک اوباما، نامزد دموکرات برای ریاست جمهوری از اینترنت برای بسیج ارتشی از داوطلبان که به وی برای شکست جان مک کین، رقیب جمهوری خواهش کمک کردند، استفاده کرد. بر اساس یافتههای این مطالعه، طرفداران اوباما بیش از حامیان مک کین در اینترنت فعالیت میکردند.
گروه غیرانتفاعی پیو برای این مطالعه از دو هزار و 254 بزرگسال آمریکایی بین 20 ماه نوامبر تا 4 ماه دسامبر نظرسنجی به عمل آورد.