تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: انیمیشن

تاریخ ارسال: سه شنبه، 25 فروردینماه 1388  

 

روانشناسان: تماشای فیلم‌های کارتونی به درک واقعی کودک از خطر لطمه می‌زند

 
 

روانشناسان هشدار می‌دهند: تماشای فیلم‌های کارتونی به کودکان درباره خطرات بیگانه سیگنالهای اشتباه می‌دهد و احساسات آنها را به اشتباه می‌اندازد.  

 
 

روانشناسان هشدار می‌دهند: تماشای فیلم‌های کارتونی به کودکان درباره خطرات بیگانه سیگنالهای اشتباه می‌دهد و احساسات آنها را به اشتباه می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، فیلم‌های کارتونی کلاسیک سالهای زیادی است که کودکان را سرگرم کرده است اما هم اکنون روانشناسان ادعا کرده‌اند که این فیلم‌ها باعث می‌شود کودکان پیام‌های نادرست و اشتباهی درباره چگونگی مواجه با خطرات بیگانه و غریب دریافت کنند.

بر اساس یک پژوهش جدید از سوی محققان دانشگاه کارلتون در انگلیس، فیلم‌های کارتونی کلاسیک حاوی صحنه‌هایی هستند که در آنها کودکان «برخورد شخصی ناخواسته» یا «روش‌های تهدید کننده غیر واقعی از سوی بزرگسالان مواجه می‌شود. در حالی که در واکنش به شرایط مشابه اغلب به اشتباه می‌افتند.

به گفته روانشناسان؛ این کارتونها باعث می‌شود که تلاش برای آموزش ایمنی شخصی به کودکان اغلب اهمیت کمتری پیدا کند و درک کودکان از خطر به دلیل استفاده از شوخی و مسخرگی در فیلم‌های کارتونی، غیراقع بینانه شود.

بر اساس این پژوهش، هم چنین ممکن است با مشاهده این صحنه‌ها کودکان تصور کنند که گفتن حقیقت به بزرگترها درباره موضوعات عجیب و بیگانه ضرورتی ندارد چون کودک در شخصیتهای کارتونی شاهد یک الگوی استقلال موفق اما در واقع غیرحقیقی است که فقط در کارتون وجود دارد.

این تحقیق روی 47 فیلم انیمیشن والت دیزنی صورت گرفته است و شرح آن در مجله «چایلدابیوز» منتشر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed