هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت به دلیل پتانسیل درآمد تبلیغاتی جستوجوی توییتر، در حال مذاکره با این سرویس میکرووبلاگنویسی هستند.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش وبلاگ وال استریت ژورنال، به عقیده بسیاری از کارشناسان، فورمت 140 کاراکتری فوری توییتر مورد بزرگ بعدی برای جستوجوست که اکنون تحت اختیار گوگل قرار دارد و مایکروسافت در این زمینه از گوگل عقب تراست.
چند روز قبل رسانهها گزارش داده بودند گوگل در حال مذاکره برای خرید توییتر با رقمی است که از 250 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار میرسد.
بیز استون، یکی از بنیانگذاران توییتر بعدها در یک پست وبلاگ آن را کم اهمیت جلوه داده اما این شایعات را رد نکرده و اظهار کرد: تعجبی ندارد که توییتر به طور مرتب با شرکتهای دیگر و درباره موضوعات متنوع وارد مذاکره شود. هدف ما ساخت یک شرکت مستقل و منفعتدار است و ما تازه آغاز کردهایم.
وب سایت میکرو وبلاگنویسی توییترکه عضویت در آن رایگان است به کاربران امکان میدهد پیامهای معروف به توییت را در140 کاراکتر یا کمتر به شبکهای از دوستان و آشنایانشان ارسال کنند.
توییتر همچنین بهعنوان یک ابزار فعالیت اجتماعی توسط گروههای مختلف برای ارتباط با یکدیگر و ارسال پیام به مخاطبان گسترده یا در هنگام بروز حوادثی مانند زلزله یا حملات تروریستی برای ارسال خبرهای فوری از محل حادثه مورد استفاده قرار گرفته است.