تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 22 فروردینماه 1388  

 

چگونه دریافت هرزنامه‌ها را متوقف کنیم؟

 
 

احتمالا تاکنون به ایمیل‌هایی با موضوعات مختلف در صندوق پست الکترونیکی خود برخورده‌اید که انتظار دریافتشان را نداشتید؛ این ایمیل‌ها که به صورت انبوه به کاربران ارسال شده و یک صنعت چند میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند به اسپم یا هرزنامه معروف‌اند.  

 
 

خبرگزاری ایسنا - احتمالا تاکنون به ایمیل‌هایی با موضوعات مختلف در صندوق پست الکترونیکی خود برخورده‌اید که انتظار دریافتشان را نداشتید؛ این ایمیل‌ها که به صورت انبوه به کاربران ارسال شده و یک صنعت چند میلیارد دلاری را تشکیل می‌دهند به اسپم یا هرزنامه معروف‌اند.

شماری اقدامات احتیاطی می‌توانند به طور چشمگیر میزان هرزنامه‌ها‌ی دریافتی توسط کاربران را کاهش دهند. هرزنامه‌ها واقعا‌ آزار دهنده‌اند زیرا کاربر برای دانلود آنها پول پرداخت می‌کنند و سپس درمی‌یابد این پیام ایمیلی که به دنبال آن بوده، نیست. بنابراین کاربر باید راه توقف این دعوتنامه‌های بی‌پایان برای مواردی مانند کاهش وزن یا پیوستن به گروه‌های مختلف را فرا بگیرد.

چرا هرزنامه دریافت می‌کنیم؟

اینترنت هزاران آدرس ایمیل داشته و مخاطبان زیادی را برای فروشندگان فراهم می‌کند. به دلیل وسیع بودن اینترنت و ارزان بودن ارسال ایمیل، هرزنامه‌نویسان انگیزه‌ کمی برای محدود کردن فهرست ارسال ایمیل خود دارند بنابراین یک کاربر خردسال و یک کاربر بزرگسال هر دو تبلیغ مشابهی را دریافت می‌کنند.

چه اقدامی برای اجتناب از دریافت هرزنامه انجام دهیم؟

با وارد کردن آدرس ایمیل خود در موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل و یاهو، قابل مشاهده بودن آن برای هرزنامه‌نویسان را بررسی کنید. اگر آدرس ایمیل شما به وب‌سایت یا گروه خبری ارسال شده، درصورت امکان برای کمک به کاهش احتمال دریافت هرزنامه، آن را بردارید.

هنگامی که به پست‌های گروه خبری پاسخ می‌دهد آدرس ایمیل خود را قرار ندهید. هنگامی که فرم‌های اینترنتی را پر می‌کنید سیاست حریم خصوصی سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید آدرس ایمیل شما را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار نمی‌دهد یا نمی‌فروشد.

هرگز به هرزنامه پاسخ ندهید حتی اگر پاسخ شما تقاضا برای حذف آدرس ایمیل شما از فهرست ارسال ایمیل باشد زیرا به این ترتیب شما تایید کرده‌اید آدرس ایمیلتان معتبر است و هرزنامه با موفقیت به اینباکس شما رسیده، با فیلتر هرزنامه فیلتر نشده، شما پیام را باز کرده، محتوای آن را خوانده و به هرزنامه‌نویس پاسخ داده‌اید.

فهرست ایمیل‌های تایید شده برای هرزنامه‌نویسان بسیار معتبرتر از فهرست‌های تایید‌ نشده هستند و آن‌ها اغلب از سوی هرزنامه‌نویسان خرید و فروش می‌شوند.

پیام‌های هرزنامه را تا جایی که ممکن است باز نکنید زیرا معمولا پیام‌های هرزنامه دارای علامت‌های اینترنتی هستند که هرزنامه‌نویسان را قادر می‌سازند دریابند چه تعداد از ایمیل‌های آن‌ها دریافت و پیام‌ها باز شده‌اند یا از ایمیل‌های کلاینت مانند اوت لوک مایکروسافت و تاندربرد موزیلا استفاده کنید که به صورت خودکار تصاویر گرافیکی ریموت را بارگذاری نمی‌کنند.

در پیام‌های هرزنامه برروی لینک‌ها از جمله لینکهای خارج شدن از اشتراک کلیک نکنید. این لینک‌ها اغلب حاوی کدی هستند که آدرس ایمیل گیرنده را شناسایی می‌کد و می‌تواند تایید کند هرزنامه دریافت شده و به آن پاسخ داده شده است.

هرگز کالایی از هرزنامه‌نویسان خریداری نکنید. هرزنامه‌نویسان متکی به درصد اندک از افرادی هستند که به هرزنامه‌های آن‌ها پاسخ داده و کالا خریداری می‌کنند. اگر هرزنامه‌نویسی سودده نبود و زحمت زیادی برای نتیجه اندک می‌برد، منفعت کمتری برای ادامه هرزنامه‌نویسی داشتند. به علاوه به محض اینکه هرزنامه‌نویسان دریابند شما مایل به خرید هستید هرزنامه‌های بیش‌تری ارسال می‌کنند.

اگر آدرس ایمیلی دارید که حجم زیادی هرزنامه دریافت می‌کند تغییر آن با آدرس جدید و اعلام تغییر آدرس ایمیل خود را مدنظر داشته باشید. هنگامی که شما در فهرست ارسال ایمیل هرزنامه‌نویسان زیادی وجود داشته باشید امکان دارد آدرس شما هرزنامه‌های بیشتر و بیشتری دریافت کند.

از به‌روز بودن نرم‌افزار آنتی‌ویروس خود اطمینان حاصل کنید. بسیاری از تروژان‌ها و ویروس‌ها هارد دیسک‌ها را برای یافتن آدرس‌های ایمیل اسکن می‌کنند تا هرزنامه و ویروس ارسال کنند. با به‌روز نگه داشتن آنتی‌ویروس خود از ارسال هرزنامه به دوستانتان اجتناب کنید.

از فایروال موجود در سیستم عامل یا از فایروال یک شرکت معتبر استفاده کنید تا از هک شدن رایانه و آلوده شدن آن با ویروس و استفاده از آن به عنوان ارسال کننده هرزنامه جلوگیری کنید و هرگز اطلاعات ورود به سیستم ایمیل خود را به کسی ندهید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed