خبرگزاری ایرنا - پروفسور "حمید مولانا" مشاور رسانه ای رییس جمهوری و مؤسس و استاد دانشکده ارتباطات دانشگاه امریکن دی سی واشنگتن محمود احمدی نژاد را یک "رسانه" توصیف می کند.
مولانا می گوید: «آقای دکتر احمدی نژاد خود یک رسانه است. یعنی خود ایشان این توانایی را دارد که بتواند با مردم به طور مستقیم بدون اینکه خبرنگاری در میان باشد، صحبت کند و فراسوی این زیرساخت های الکترونیکی و تشکیلات امروزی رسانه ای باشد.»
به گفته مولانا، «آقای احمدی نژاد در طول ریاست جمهوری و به ویژه در صحنه بین المللی و در این 4 سال که به نیویورک تشریف بردند و در سازمان ملل متحد در صحنه بین المللی حاضر شدند، ایشان این توانایی را داشت که فراسوی رسانه های الکترونیکی امروز با مردم رابطه پیدا کند.»
ساسان والیزاده در کتاب «رسانه ای به نام احمدی نژاد» ضمن پرداختن به به همین ویژگی شخصیت رییس جمهوری کشورمان، گزارشی از سفر چهارم وی به نیویورک ارایه می دهد.
این کتاب 128 صفحه ای که مشتمل بر پیش درآمد و 6 بخش است، توسط موسسه خانه کتاب به چاپ رسیده است.
در بخش پیش درآمد این کتاب به قلم نویسنده میخوانیم : «احمدی نژاد هر ساله مسافر ماه سپتامبر نیویورک است. نیویورک شهر پردامنه ای است، شهری که شاهراه اقتصاد، هنر و سیاست در شهر آشوب هزاره سوم پنداشته می شود.این کتاب روایتی از سفر چهارم احمدی نژاد به اجلاس شصت و چهارم سازمان ملل در شهر نیویورک است. احمدی نژاد بیش از هر رییس دولتی به میان خبرنگاران آمده است، مرد خبرسازی که خودش را خبرنگار نیز می داند، خبر احمدی نژاد دعوت به صفات ستوده و زوایای نامکشوفی است که شاید خلاف عادت های مالوف باشد.
این کتاب نه چندان فربه حاصل کنکاشی در چند و چون دیپلماسی رسانه ای رییس جمهوری در سفر به آمریکا است. نام کتاب را از استاد مولانا وام گرفته ام. متن ترجمان دیده هاست. دوباره می نویسم: "دیده ها!" نه انگاره های موهوم یا «به خواسته های چنان که افتد و دانی!»، نه پی اثبات فرضیات بوده ام نه به انکار کسی برخاسته ام: یک روایت بی واسطه و ساده از یک سفر چند روزه! چنین می انگارم که متن چالشی با مولف ندارد و لابد با مخاطب نیز صمیمی است. آیا خوانندگان کاشفان دقایق این سفر رسانه ای خواهند بود؟»
منبع: خبرگزاری ایرنا