تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ ارسال: جمعه، 21 فروردینماه 1388  

 

وزیر ارشاد: قانون کپی‌رایت محصولات رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتال اجرا می‌شود

 
 

وزیر ارشاد با تاکید بر لزوم اجرای قانون کپی‌رایت محصولات نرم‌افزارهای رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتالی از اجرای طرح ساماندهی تکثیر و بازار فروش محصولات نرم‌افزاری خبر داد.  

 
 

وزیر ارشاد با تاکید بر لزوم اجرای قانون کپی‌رایت محصولات نرم‌افزارهای رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتالی از اجرای طرح ساماندهی تکثیر و بازار فروش محصولات نرم‌افزاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین صفارهرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با تشکل‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و پیشرفت چشمگیر در زمینه نرم‌افزارهای رایانه‌ای و رسانه‌های دیجیتالی با تدوین مناسب نقشه راه و اتخاذ استراتژی مشخص در مقاطع مختلف زمانی میسر است.

وی افزود: برخی کشورها توانسته‌اند در زمینه رسانه‌های دیجیتالی و نرم افزارهای رایانه‌ای به پیشرفتهای قابل ملاحظه ای دست یابند، اما معلوم نیست راهی که آنها پیموده‌اند بتواند ما را به مقصود برساند، چه بسا پیمودن راهی که آنها رفته اند، ضرر و زیان و فاصله گرفتن از اهداف را موجب شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پتانسیلها و ظرفیتهای موجود در کشور این توانایی را به ما می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی کشور را در این عرصه به جایگاه شایسته‌ای برسیم، اما پیش از آن باید مزیتهای نسبی کشور به درستی تشخیص داده شود .

صفارهرندی تاکید کرد: هنگامی که مزیتهای کشور در نظر گرفته شود در این صورت محصولات تولید شده نرم افزاری با ویژگی ایرانی اسلامی در جهان شناخته شده و به طبع مشتریان آن در هر کجای دنیا برای دست یابی به این محصول از طریق ایران جستجو خواهند کرد .

وی همچنین ارتقای کیفیت محصولات نرم افزاری به ویژه بازیهای رایانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای انتقال شایسته فرهنگ ایران اسلامی، این عرصه باید به سطحی از تکنیک دست یابد که بتواند مخاطبان خود را راضی کند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تشکلهای مختلف فناوری ارتباطات و اطلاعات می‌توانند در هدایت فکری و تسهیل در اقدام و عمل برای رسیدن به این هدف نقش موثری ایفا کنند و حلقه واسط خوبی میان بخش تولید اندیشه و توزیع محصول نهایی باشند .

صفارهرندی با اشاره به مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش رسانه‌های دیجیتالی و نرم‌افزارهای رایانه ای تصریح کرد: اززمانی که مهندس زارع پور مسوولیت این بخش از وزارتخانه را برعهده گرفتند خیلی خوب توانستند وزارتخانه را با این هدف همراه سازند و نگاه وزارتخانه را ناظر بر سرویس‌دهی و خدمت به فعالان عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات قرار دهند .

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی همچنین از اجرای جدی قانون کپی‌رایت محصولات نرم افزارهای رایانه‌ای و رسانه‌ای دیجیتالی خبر داد و گفت : برای رسیدن به این هدف در گام نخست طرح شناسنامه‌دار شدن محصولات فرهنگی دنبال شد و در گام بعدی برای جلوگیری از تکثیر و فروش محصولات غیر مجاز با یاری تشکلهای مربوطه طرح ساماندهی تکثیر و بازار اجرا می‌شود .

وی در پایان یادآور شد: با اجرای این طرح چرخه تولید و مصرف محصولات نرم افزاری با کار کنترلی و نظارتی، فرهنگ سازی و حمایت از تولید محصولات فاخر ساماندهی می‌شود .

همچنین در این دیدارعیسی زارع پور، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد نیز در ادامه این نشست با اشاره به مزیتهای نسبی کشور برای صادرات محصولات نرم افزاری اظهار داشت : صادرات این محصول علاوه بر دست یابی به ارزش افزوده بالا، می تواند در صادرات فرهنگ ایرانی-اسلامی نقش موثری ایفا کند.

عیسی زارع‌پور آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای حمایت از صادرات محصولات چند رسانه ای اعلام کرد و گفت : در مرحله نخست باید با استاندارد سازی این محصولات، بتوان این محصولات را به صورت چند زبانه ای ارایه داد.

درادامه این مراسم روسای تشکلهای فناوری ارتباطات و اطلاعات به نمایندگی از شرکتها، موسسات و مراکز صنفی عضو و همچنین پدید آورندگان و تهیه کنندگان آثار دیجیتال، با اهدای لوح سپاس به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاشهای وی درحمایت از دست اندرکاران این حوزه و برداشتن گامهای موثر در مسیر توسعه کمی و کیفی رسانههای دیجیتال تقدیر و تشکر کردند.

دراین مراسم دیدارکنندگان همچنین نقطه نظرات خود را برای بهبود شرایط فعالیت در این عرصه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed