روپرت مرداک که شرکت رسانهیی نیوزکورپ آن مالک یکی از معدود روزنامههای آمریکایی است که از مردم بابت خواندن خبر در اینترنت پول میگیرد، اظهار کرد: روزنامههای بیشتری برای استمرار حیات به این عمل مشابه اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، مرداک که وال استریت ژورنال و داوجونز، شرکت مادر آن را در سال 2007 خریداری کرد معتقد است: تبلیغات آنلاین که بیشتر ناشران آمریکایی امیدوارند کاهش درآمد تبلیغاتی در بخش چاپی آنها را جبران کند، هزینهها را پوشش نخواهند داد.
وی که در رویداد سالانه صنعت تلویزیون کابلی Cable Show سخنرانی میکرد با بیان اینکه خواندن رایگان اخبار در وب تغییر خواهد کرد، به نیویورک تایمز، رقیب اصلی وال استریت ژورنال به عنوان مثال اشاره کرد. تایمز یکی از معروفترین وب سایتهای روزنامه در آمریکا است اما همچنان نمیتواند هزینههایش را با تبلیغات آنلاین جبران کند.
امپراتوری روزنامه مرداک شامل نیویورک پست، تایمز لندن و نشریههای دیگری در انگلیس و استرالیاست که به طور رایگان در اینترنت قابل دسترس هستند اما ژورنال سالها پیش از خریداری شدن توسط نیوزکورپ برای دسترسی به وب سایتش هزینه دریافت میکرد.
وال استریت ژورنال از خوانندگان برای دسترسی به وب سایتش هزینه دریافت میکند. هنگامیکه مرداک برای نخستین بار کنترل این نشریه را به دست گرفت، مدیران نیوزکورپ و داوجونز درنظر داشتند این سایت را رایگان کنند اما تشخیص دادند پولی نگه داشتن آن برای بیشتر محتواها اما نه همه آنها بهتر است اما کاهش رشد درآمد تبلیغات آنلاین ناشران را به تفکر دوباره در مورد امکان دریافت هزینه در قبال دسترسی به اخبار واداشته است.
در حالیکه زمان در حال سپری شدن است برخی از ناشران آمریکایی مانند تریبون برای حمایت در برابر ورشکستگی درخواست دادهاند و ناشران دیگری مانند هرست و EW Scripps به تعطیل کردن روزنامههای شهرهای بزرگ مبادرت کرده اند؛ ناشران دیگر نیز همچنان کارمندان را مرخص کرده، پرداختها را کاهش داده و هزاران نفر از کارمندانشان را بازخرید یا اخراج میکنند.
بر اساس این گزارش ناشران حتی با وجود کاهش هزینهها، به دنبال راههایی برای جلب افراد بیشتری برای خواندن و پرداخت پول برای اخبار هستند.