بر اساس آمار کام اسکار، شمار جستوجوهای انجامی در سایتهای ژاپنی یاهو 13 درصد افزایش سال به سال یافته و این موتور جستوجو با 51.3 درصد سهم از جستوجوهای کاربران ژاپنی، همچنان در صدر بازار جستوجو در این کشور قرار دارد.
به گزارش ایسنا، گوگل که مدتهاست در آمریکا موتور جستوجوی شماره یک است، در ماه سپتامبر شاهد کاهش سهم خود در بازار ژاپن از 39 درصد به 38.2 درصد بود. کل جستوجوهای انجام گرفته در سایتهای گوگل در ماه ژانویه 5 درصد افزایش سال به سال داشت.
دارایی یاهو در سرزمین آفتاب تابان در حقیقت یک سهم 34 درصدی در سرمایهگذاری مشترک با سافت بانک است. شراکت ژاپنی یاهو یکی از همکاریهای متعددی است که این شرکت در خارج از آمریکا دارد.
به گمان برخی از تحلیلگران، با توجه به این که یاهو بهدنبال کسب پول نقد و کاهش هزینهها در بحبوحه رکود تبلیغات است، ممکن است از برخی از این سرمایهگذاریها خارج شود.
اما کارول بارتز، مدیر اجرایی جدید یاهو، اعلام کرده رشد بینالمللی برای یاهو مهم است و با توجه به جدیدترین آمارهای سهم بازار، یاهوی ژاپنی یک یا دو مورد در مورد نحوه موفقیت در بازارهای بینالمللی میداند.