یافتههای یک بررسی حاکی از آن است که سایتهای شبکه اجتماعی مانند فیس بوک و مای اسپیس اکنون محبوبتر از ایمیل شخصی هستند.
به گزارش ایسنا، بررسی نیلسن از عادتهای کاربران نشان داد 67 درصد از تمامی آنها که به اینترنت میروند زمان خود را در سایتهای شبکه اجتماعی و وبلاگ نویسی میگذرانند.
بر اساس این گزارش، علاقه در این بخش چهار برابر سریعتر از چهار بخش برتر دیگر رشد میکند. به گفته مدیر اجرایی نیلسن، شبکه اجتماعی به بخش اساسی تجربه آنلاین جهانی تبدیل شده و نه تنها دورنمای آنلاین جهانی بلکه تجربه مصرفکنندگان را به میزان زیادی تغییر میدهد.
جدیدترین آمار نیلسن نشان میدهد 65.1 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده میکنند در حالی که 66.8 درصد به سایتهای شبکه اجتماعی روی آوردهاند. در این بررسی که بر مبنای بازدید معمول کاربران از چنین سایتهای صورت میگیرد، جستوجو با 85.9 درصد، برترین بخش مورد بازدید کاربران بود.
همچنین بر اساس یافتههای این بررسی، سایتهای شبکه اجتماعی موفق شدهاند به کاربران اینترنت متنوعی دسترسی یابند و بخش دارای رشد سریع از کاربرانی که به وب سایتهای شبکه اجتماعی روی آورده و از آنها استفاده کردند بین 35 تا 49 ساله بودند.