غول رسانهیی تامسون رویترز در بخشی از طرح یک میلیارد دلاری برای جذب نسل جدیدی از مشتریان، در ماه ژوئن یک سرویس خبری ویدیویی برای متخصصان مالی راهاندازی میکند.
به گزارش ایسنا، این سرویس پوشش زنده و قابل جستوجو از بازارهای مالی، تحلیل و اخباری فوری فراهم میکند و برخلاف شبکههای تلویزیونی سنتی تمام روز پخش نخواهد شد، همچنین بر تبلیغات متکی نبوده و برای عموم مردم غیرقابل دسترس است؛ با این حال مشترکان این سرویس میتوانند شبانه روز به آن دسترسی یابند.
مشتریانی که برای دسترسی به این سرویس پول پرداخت میکنند میتوانند به همان شیوهای که کاربران عادی کلیپهای ویدیویی را در یوتیوب گوگل مشاهده میکنند، به بخش اخبار درخواستی دسترسی یابند.
این پروژه بخشی از برنامه یک میلیارد دلاری تامسون رویترز برای ارتقاء محصولات و زیرساخت این شرکت به منظور جذاب کردن آنها برای متخصصان مالی است که به استفاده از اینترنت در عصر اطلاعات عادت کردهاند.
خبرنگاران رویترز در این برنامه مشارکت کرده و تامسون رویترز 120 کارمند را برای اداره آن در نظر گرفته است و امیدوار است مشتریانی مانند بانکها و شرکتهای سرمایهگذاری، ویدیو فراهم کرده و کانالهای خود را ایجاد کنند.
تامسون رویترز از ماه اکتبر گذشته در حال آزمایش این سرویس بوده و آن را در زمانی راهاندازی میکند که خروجیهای رسانهیی در وضعیت نامطمئنی هستند. بسیاری از روزنامهها، شبکههای تلویزیونی و خروجیهای خبری همچنانکه مردم بیشتر اخبار را از اینترنت دریافت میکنند؛ در حال از دست دادن درآمد تبلیغات هستند.
برخی از شرکتهای خبری و اطلاعاتی ممکن است از این کسب و کار رانده شوند. بقیه هم تلاش میکنند دریابند چگونه مردم را برای پرداخت پول برای اخبارشان ترغیب کنند.