تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 12 اسفندماه 1387  

 

نشریه‌های رایگان ایتالیایی از بحران جهانی دور مانده‌اند

 
 

در شرایطی که نشریه‌های رایگان در سراسر جهان تعطیل می‌شوند و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند به‌نظر می‌رسد نشریه های رایگان در ایتالیا از این روند جان سالم به‌دربرده باشند.  

 
 

در شرایطی که نشریه‌های رایگان در سراسر جهان تعطیل می‌شوند و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند به‌نظر می‌رسد نشریه های رایگان در ایتالیا از این روند جان سالم به‌دربرده باشند.

به گزارش ایسنا، در حالی که در تمامی اروپا تیراژ روزنامه‌های رایگان رو به کاهش است و روزنامه‌ها تعطیل می‌شود به نظر می‌رسد ایتالیا از این قاعده مستثنی باشد به طوریکه علاوه بر نشریه‌های محلی رایگان، هنوز شش نشریه رایگان ملی وجود دارند که در بازارهای بزرگ این کشور توزیع می‌شوند.

مترو در سال 2000 آغاز به کار کرد و اکنون هفت نسخه با تیراژ 850 هزار، در ایتالیا منتشر می‌کند اگرچه نسخه مترو در برگامو سال گذشته تعطیل شد. نشریه Leggo یک سال بعد آغاز به کار کرد و با تیراژ بیش از یک میلیون در 12 بازار ایتالیا حاضر است. سیتی در سال 2000 در میلان و رم فعالیتش را آغاز کرد و این نشریه اکنون با تیراژ 850 هزار در 9 بازار منتشر می‌شود.

E Polis چهارمین نشریه ملی رایگان ایتالیا بود که در سال 2006 توسط نیکی گروسو صاحب Sardinian Media منتشر شد. گروسو پیش از آنll Sardegna را در بازار خانگی‌اش اداره کرده و این مدل را به 13 بازار توسعه داد. با این حال این گروه با دشواری‌های مالی مواجه شده و به مالکیت صاحبان جدیدی درآمد و تیراژ آن کاهش یافت اما در سال 2008 سه نسخه جدید دیگر در تورینو، باری و پالرمو با تیراژ کلی بیش از 500 هزار شروع به انتشار کردند.

همچنین در سال 2006 نشریه اقتصادی Il Solo 24 Ore نشریه عصرگاهی رایگان 24minuti را در رم و میلان با تیراژ کلی 450 هزار منتشر کرد و سرانجام در ماه ژانویه 2008 کارمندان سابق Epolis نشریه DNews را درچهار بازار رم، میلان، برگامو و ورونا آغاز کردند که مدعی تیراژ 800 هزاری است.

بر اساس گزارش newspaperinnovation، تیراژ نشریه‌های رایگان ملی ایتالیا حدود 4.5 میلیون نسخه و همتایان پولی آن‌ها 5.5 میلیون نسخه است. این آمار نشان می‌دهد بازار نشریه‌های رایگان ایتالیا به همان وسعت با فشارهای مالی و کاهش خوانندگان که نشریه‌های دیگر در جهان تجربه کرده‌اند، مواجه نیست.

به عنوان مثال مترو هفت نسخه نشریه در ایتالیا با تیراژ 850 هزار منتشر می‌کند اما چاپ نشریه خود را در اسپانیا به دلیل ضررهای غیرقابل جبران متوقف کرده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed