تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: سه شنبه، 29 بهمنماه 1387  

 

اختلال در پیامک همراه اول؛ بودن یا نبودن؟

 
 

- تبلیغات اپراتور اول در مورد رسیدن به مرز 30 میلیون مشترک در حالی صورت گرفته که هنوز این اپراتور در ارائه ساده‌‏ترین سرویس‌های خود عاجز مانده است. 

 
 

خبرگزاری ایلنا، ساره جعفرقلی - تبلیغات اپراتور اول در مورد رسیدن به مرز 30 میلیون مشترک در حالی صورت گرفته که هنوز این اپراتور در ارائه ساده‌‏ترین سرویس‌های خود عاجز مانده است.

به گزارش ایلنا، بعد از مشکلات در برقراری تماس، این بار نوبت به اختلال در ارسال پیامک رسید که در روزهای اخیر علاوه بر تهران به شهرهای دیگر کشور هم نفوذ کرد، به طوری که مشترکان به شدت از این امر درمانده شده‌‏اند.

براساس این گزارش، بی‌شک سرویس پیام‌‏کوتاه تلفن همراه، یکی از سودآورترین سرویس‌‏های تلفن همراه این اپراتور است.

بر اساس آمار، 30 میلیون مشترک این اپراتور روزانه بالغ بر 50 میلیون پیامک ارسال می‌‏کنند که با فرض اینکه اغلب این پیام‌‏ها با فونت فارسی و با تعرفه 89 ریال ارسال شود، این اپراتور روزانه بالغ بر 315 میلیون تومان بابت پیامک‌‏های فارسی و 330 میلیون تومان نیز بابت پیامک‌‏های لاتین با تعرفه 222 ریال درآمد کسب می‌‏کند که در مجموع این رقم به حدود 650 میلیون تومان در روز و حدود 5/4 میلیارد تومان در هفته می‌‏رسد ولی متاسفانه آن طور که باید به آن پرداخته نشده است و هم چنان شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام می‌کند خرابی در سیستم و شبکه پیام کوتاه به آنها گزارش نشده است.

مشکل دریافت پیغام و به مقصد نرسیدن پیام‌ها در حالی که هر دو مشترک در دسترس هستند و حافظه گوشی آنها نیز پر نشده است و در برخی مواقع مواجه شدن با پیغام خطا در روزهای اخیر از مشکلات عمده کاربران تلفن همراه در زمینه سرویس پیامک بوده است.

عدم برقراری تماس مطلوب و ارسال نشدن پیامک در بسیاری از نقاط اگرچه امر تازه‌‏ای نیست اما طی ماه‌‏های اخیر و به موازات مواضع مسئولان درخصوص افزایش نامحدود خطوط تلفن همراه، میزان پیامک‌های ناموفق و تماس‌‏های مختل یا اشتباه به اوج خود رسیده است.

البته رسانه‌ها نیز طی این مدت بی‌‏کار نبوده و اخبار مختلفی را در این باره منتشر کرده‌‏اند، ولی تنها جواب مسئولان این بوده است که «این اختلالات به دلیل توسعه شبکه ایجاد شده و طبیعی به نظر می‌رسد» و یا «هیچ نوع گزارشی در مورد خرابی شبکه پیام کوتاه دریافت نشده» که خود این جواب‌ها باعث خشم بیشتر مشترکان می‌‏شود.

اینکه روند توسعه تا کی ادامه خواهد داشت و در چه زمانی سرویس پیامک به وضعیت عادی و مناسب برسد؟، سوالی است که ذهن مشترکان را به خود مشغول کرده است.

یکی از نکات قابل توجه این است که مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار حذف هزینه پیام‌‏های کوتاه به مقصد نرسیده را وعده داده بودند و در طول سال‌‏های اخیر بارها اعلام کرده‌‏اند که درحال پیاده‌‏سازی نرم‌افزار جدیدی بین مراکز اطلاعات پیام‌‏کوتاه، سوئیچینگ و صدور صورت حساب‌‏ها است تا برای پیام‌‏های به مقصد نرسیده هزینه منظور نشود، اما متاسفانه همچنان هزینه SMS های به مقصد نرسیده از مشترکان اخذ می‌‏شود.

بر اساس یک آمار که چندی پیش در یکی از رسانه‌‏ها منتشر شد، پیامک‌‏های به مقصد نرسیده از هنگام راه‌‏اندازی شبکه ارتباطات سیار اپراتور اول دولتی تاکنون حدود 10 درصد بوده و بالغ بر 320 میلیارد ریال درآمد نصیب این شرکت کرده است.

با این حال اگرچه مشترکان خواسته و ناخواسته با ارسال پیام‌‏های‌‏کوتاه خود به نوعی باعث درآمدزایی اپراتور اول و به تبع آن وزارت ارتباطات می‌‏شوند اما در مقابل این اپراتور نتوانسته رضایت مشترکان خود را دراین خصوص برآورده کند.

در نهایت باید گفت انتظار رسیدن پیامک‌ها به مقصد از همراه اول، انتظار زیاد وغیرمعقولی نیست.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed