گوگل به فروش تبلیغات از طریق شبکههای رادیویی پایان داده و قصد دارد در عوض بر روی طرحهای فروش تبلیغات تلویزیونی و اشتراک گذاری ویدیوی آنلاین تمرکز کند.
به گزارش ایسنا، گوگل در سال 2006 برای نخستین بار با خرید یک شبکه فروش رادیویی تلاش کرد فنآوری جاگذاری تبلیغات مبتنی بر وب را به فروش تبلیغات صوتی در شبکههای رادیویی توسعه دهد اما این کسب و کار موفقیتی نداشته است و اکنون تصمیم دارد در بخشی از یک طرح گسترده تر برای تمرکز بر فعالیتهای پرمنفعت تر و محبوب تر، از تبلیغات صوتی کنار بکشد.
این شرکت بدنبال خریداری برای Google Radio Automation بوده و در پایان ماه مارس دو سرویسی را که برای جایگذاری خودکار تبلیغات صوتی منظور شدهاند، خواهد بست. پیش بینی می شود در نتیجه تعطیلی این خدمات 40 نفر اخراج شوند.
بر اساس این گزارش، این شرکت اینترنتی با سرویس تبلیغات صوتی امیدواربود تبلیغات مرتبط تری را برای شنوندگان ایجاد کرده و فروش تبلیغات رادیویی را ساده تر کند.
گوگل در ماه ژانویه نیز اعلام کرد Google Print Ads را تا پایان ماه میلادی جاری تعطیل خواهد کرد. این سرویس به کاربران Google AdSense امکان می داد تبلیغات چاپی را در حدود 800 روزنامه آمریکایی قرار دهند.
غول اینترنتی آمریکایی همچنین در تلاش برای کسب درآمد از ویدیوی آنلاین است و به کاربران سرویس اشتراک گذاری ویدیوی یوتیوب امکان میدهد برخی از کلیپها را در ازای هزینهای به جای مشاهده آنها، دانلود کنند.