تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: شنبه، 26 بهمنماه 1387  

 

چین برای خبرنگاران لیست سیاه ایجاد می‌‌کند

 
 

سانسورهای خبری چین لیستهای سیاه جدیدی را ایجاد خواهند ‌کرد تا خبرنگارانی ‌که قوانین را نقض می‌‌کنند از فعالیت محروم شوند.  

 
 

سانسورهای خبری چین لیستهای سیاه جدیدی را ایجاد خواهند ‌کرد تا خبرنگارانی ‌که قوانین را نقض می‌‌کنند از فعالیت محروم شوند.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون اداره ‌کل مطبوعات و نشریات چین، قوانین سخت‌تر پیشنهاد شده برای خبرنگاران چینی شامل پایگاه داده ‌کامل از ‌کسانی خواهد بود ‌که دست به رفتارهای حرفه‌ای نادرست می‌زنند و ‌کسانی ‌که وارد فهرست متخلفان شوند از فعالیت در گزارشگری خبری و ‌کارهای ویرایشی محروم خواهند شد.

به گفته‌ این مقام چینی، ‌کنترلهای شدید‌تر ‌که از سوی این سازمان طرح شده‌اند برای توقف قاطعانه اخبار نادرست لازم بوده‌اند.

اما بنابر اظهار یک منتقد، هدف واقعی حزب ‌کمونیست حا‌کم احتمالا برخورد با خبرنگاران و دبیرانی است ‌که از ‌کنترلهای سیستم تبلیغاتی شانه خالی می‌‌کنند.

رسانه‌های چینی تحت ‌کنترل دولت هستند اما بسیاری از هزاران روزنامه و مجله این ‌کشور به دنبال بقا در ی‌ک بازار به شدت رقابتی بوده و برخی از آنها با افشای فساد و خطاهای مقامات به دنبال جذب خوانندگان هستند.

همچنین گزارشهای بسیاری از خبرنگاران، درست یا جعلی، وجود داشته ‌که به دنبال دریافت رشوه از شر‌کت‌ها برای گزارش ندادن اخبار بد بوده‌اند.

چین در حال حاضر قوانین رسانه‌ای ‌کاملی دارد و مقامات جریان اخبار را ‌کنترل می‌‌کنند و سیستم تبلیغاتی حزب ‌کمونیست به طور دقیقه‌ای روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر را برای گزارش‌هایی ‌که می‌دهند یا نمی‌دهند مورد نظارت قرار می‌دهد.

اما به اعتقاد مقامات این ‌کنترل‌ها ‌کافی نیستند. دولت چین نگران ناآرامی در بحبوحه ر‌کود اقتصادی و مجموعه سالگردهای سیاسی حساس است.

این سازمان همچنین تایید اعتبار برای خبرنگاران چینی را سخت‌تر خواهد ‌کرد. این قوانین برای خبرنگاران خارجی در چین ‌که تحت نظارت وزارت امور خارجه هستند ‌کاربرد ندارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed