تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: یکشنبه، 20 بهمنماه 1387  

 

کتاب «درباره تلویزیون و سلطه ژورنالیسم» منتشر شد

 
 

کتاب «درباره تلویزیون و سلطه ژورنالیسم» پیر بوردیو با ترجمه ناصر فکوهی به بازار آمد. 

 
 

سایت خبر آنلاین - کتاب «درباره تلویزیون و سلطه ژورنالیسم» پیر بوردیو با ترجمه ناصر فکوهی به بازار آمد.

کتاب «درباره تلویزیون و سلطه ژورنالیسم» پیر بوردیو به ترجمه ناصر فکوهی به وسیله انتشارات آشیان در 124 صفحه به همراه کتابنامه و نمایه منتشر شد. این کتاب که در سال 1996 نخستین بار در انتشارات لیبر آژیر به انتشار رسیده است، متن دو برنامه‌ای است که پیر بوردیو جامعه‌شناس شهیر فرانسوی (1930-2002) در کلژ دو فرانس، یکی درباره تلویزیون و دیگری درباره مطبوعات و پیوند این دو ابزار با قدرت و سازوکارهای آنها برای دستکاری اندیشه تماشاگران و خوانندگان به کار می‌برند، اجرا کرد. لیبر آژیر، یک موسسه انتشاراتی بود که بوردیو خود برای انتشار بخشی از آثارش که می‌توانند برای مخاطبان گسترده قابل استفاده باشند، تاسیس کرده بود به همین دلیل نیز زبان کتاب به نسبت سایر نوشته های بوردیو بسیار قابل دسترس‌تر است. در این کتاب بودریو به تشریح دقیق روش‌های وسایل ارتباط جمعی و به خصوص تلویزیون و مطبوعات برای جهت‌دهی و گمراه کردن افکار عمومی می‌زند. تلویزیون به گمان او نوعی ابزار برای ارائه «اندیشه‌های حاضری» همچون «غذاهای حاضری» (مک دانالدی) به تماشاگرانی است که اغلب نه فرصت فکر کردن عمیق دارند و نه علاقه‌ای به این کار. بدین‌ترتیب فرآیند تحمیق در جامعه به کمک کنشگران اجتماعی که بخشی از آنها در تلویزیون جای گرفته‌اند و بخشی دیگر جزو مصرف‌کنندگان آن هستند، در هر دو مورد، اغلب به شکلی ناخودآگاه ، به اجرا در می‌آید تا قدرت بتواند به بهترین و کم هزینه‌ترین شکل خود را بازتولید کند. در برنامه دوم، بوردیو به تشریح مطبوعات و سطحی‌نگری آنها و سازوکارهایی که آنها برای تحمیق مردم دارند می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه در اینجا نیز همچون مورد اول کنشگران حرفه‌ای مطبوعات عموماً به شکلی کاملاً درونی شده و ناخودآگاه، قدرت تولید و بازتولید و عاملیت اجتماعی را به حداقل ممکن کاهش می‌دهند.

این کتاب در مجموعه فرهنگ و علوم انسانی به دبیری علیرضا جاوید به انتشار رسیده است و مرکز پخش آن، خیابان انقلاب، خیابان منیری جاوید (اردیبهشت) خیابان شهدای ژاندارمری، بن‌بست مرکزی، پلاک 266 به شماره تلفن‌های 66965377 و 66972792 است. کتاب همچنین در کتاب فروشی‌های روبروی دانشگاه تهران در دسترس است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed