گوگل کره و یاهو کره توافق کردند سرویسهای کلیدی متعدد خود را در این کشور ادغام کنند تا هر دو شرکت اینترنتی بتوانند به کمک این شراکت منفعت ببرند.
به گزارش ایسنا، تحت این توافق کلیپهای ویدیویی از نسخه کرهیی یوتیوب گوگل در نقشههای یاهو کره نمایش داده میشوند و یاهو نیز سرویس جستوجوی محلی Gugi خود را به سرویس نقشه گوگل کره متصل خواهد کرد.
بر اساس گزارش نشریه Korea Times، جستوجوی اینترنت در کره تحت اختیار ناور است که حدود 75 درصد این بازار را در اختیار دارد در حالی که گوگل و یاهو در تقلا برای کسب سهمی از این بازار هستند.
این اقدامی هوشمندانه از سوی دو شرکت اینترنتی آمریکایی محسوب میشود. طبق گزارش یک شرکت پژوهش بازار کرهیی، یاهو در یک هفته در ماه ژانویه تنها 530 هزار بازدیدکننده جلب کرد و آمار گوگل از آن هم بدتر بود.