محققان و کارشناسان شبکه می گویند بخش عمده ای از ترافیک اینترنت به سمت سایت های مختلف اجتماعی اعم از سایت های به اشتراک گذاری عکس و فیلم مانند فلیکر و یوتیوب و همین طور سایت های شبکه ای مجازی مانند فیس بوک هدایت می شود.
به گزارش فارس به نقل از آی دی جی، در ایام کریسمس امسال ترافیک این سایت ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت و به عنوان مثال در بریتانیا ترافیک مربوط به سایت فیس بوک نسبت به کریسمس سال 2007 حدود 69 درصد افزایش یافت. فیس بوک همچنین طی این مدت به دومین سایت پربازدید بریتانیا پس از گوگل مبدل شد.
نکته جالب دیگر آن بود استقبال از یوتیوب طی این مدت در بریتانیا از سرویس پستی هات میل شرکت مایکروسافت فزونی گرفت و این سایت به اشتراک گذاری ویدیو به سومین سایت پرطرفدار بریتانیا مبدل شد.
در حال حاضر 10 درصد از کل ترافیک اینترنت بریتانیا مربوط به این سایتهاست و پیش بینی می شود این رقم ظرف 12 ماه آینده دو برابر شود و به 20 درصد برسد.