بررسی ها از افزایش 25 تا 35 درصدی صرف هزینه برای تبلیغات آنلاین در منطقه خاورمیانه در سال 2009 میلادی حکایت دارد.
به گزارش فارس به نقل از عربین بیزینس، تحقیقات Booz & Company نشان می دهد که کشورهای منطقه خاورمیانه بیش از گذشته از تاثیرگذاری و اهمیت تبلیغات انلاین آگاه شده اند و به آن گرایش پیدا کرده اند.
هزینه کمتر تبلیغات آنلاین در مقایسه با تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی و هدفمند بودن بیشتر آن از جمله عوامل جذابیت تبلیغات آنلاین محسوب می شود.
با این حال برخی محدودیت ها در زمینه دانش دیجیتال در میان عموم مردم خاورمیانه و پایین بودن ضریب نفوذ اینترنت رشد این پدیده را در کوتاه مدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
جالب آنکه گوگل ، یاهو و فیس بوک از جمله مهم ترین سرویس دهندگان آگهی های آنلاین در خاورمیانه محسوب می شوند و شرکت های محلی هنوز در این زمینه موقیت چندانی به دست نیاورده اند.