تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 7 بهمنماه 1387  

 

ظهور شبکه‌های اجتماعی به عنوان پورتال‌های جدید در وب

 
 

چندی پیش به نظر می‌رسید که تنها چند شرکت بتوانند آیندهء وب را رقم بزنند: گوگل، یاهو، سایت مایکروسافت آم.اس.ان و AOL. اما این شرکت ها به گونه‌ای روز افزون مورد تهدید قرار گرفته‌اند و در اینجا مسئله رکود اقتصادی مورد بحث نیست. تهدید عمده از سایت‌های شبکه اجتماعی است که به صورت وب در درون وب درآمده‌اند. 

 
 

همکاران سیستم - چندی پیش به نظر می رسید که تنها چند شرکت بتوانند آیندهء وب را رقم بزنند: گوگل، یاهو، سایت مایکروسافت آم اس ان و AOL. این چهار شرکت تواماً حدود 90% از کل درآمد تبلیغاتی جهان آنلاین را به خود اختصاص می دهند. اما این شرکت ها به گونه ای روز افزون مورد تهدید قرار گرفته اند و در اینجا مسئله رکود اقتصادی مورد بحث نیست و یا اینکه شرکت هایی مثل یاهو، مایکروسافت یا AOL چگونه به خودشان صدمه زده اند.

تهدید عمده از سایت های شبکه اجتماعی است که به صورت وب در درون وب درآمده اند. به طور مثال Facebook به صورت جهان مجازی خاص خود درآمده است و خدمات پست الکترونیک، پیام رسانی الکترونیک، و اشتراک ویدئو و تصویر را ارائه می دهد. در همان سایت می توانید کتاب بخرید، خبر دریافت کنید و دوستان خود را در سیستم Chat دعوت کنید. این شبکه همچنین 52000 نرم افزار مختلف را برای اعضایش ارائه میدهد و نکته اینجاست که دیگر شبکه های اجتماعی نیز به همین ترتیب و با همین گستردگی کار می کنند.

تعداد اعضای این سایت ها نیز در حال گسترش است. در حال حاضر Facebook بیش از 30 میلیون نفر عضو با میانگین سنی 41 سال دارد. کاربران Facebook و MySpace در کل 34 و 18 میلیارد دقیقه در این شبکه ها وقت صرف کردند. این رقم در مورد گوگل برابر با 42 میلیارد دقیقه است.

همانند پورتال ها شبکه های اجتماعی خدمات مختلفی ارائه می دهند تا کاربرانشان را در ابعاد مختلف تامین کنند. اگر ماموریت گوگل "ساماندهی اطلاعات" است، شبکه های اجتماعی "افراد" را ساماندهی می کنند. جای تردید نیست که بازیگرانی که نرم افزارهای اجتماعی تولید می کنند به گونه ای اساسی ساختار و واقعیت وب را متحول خواهند ساخت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed