تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: یکشنبه، 6 بهمنماه 1387  

 

اپراتور حق به جانب، مشترکان ناراضی

 
 

گزارش خبرگزاری ایلنا درباره عملکرد همراه اول 

 
 

خبرگزاری ایلنا - اختلال در سیم‌‏کارت‌‏های همراه اول درحالی به اوج خود می‌‏رسد که نه اعتراض مشترکان و نه گزارش‌‏های رسانه‌‏های جمعی راه به جایی نبرده و مسؤولین این شرکت از کیفیت این شبکه اظهار رضایت می‌‏کنند.

وجود اختلال در شبکه تلفنی همراه اول بحث تازه‌ای نیست و بارها به موضوعی برای رسانه‌های جمعی و استفاده‌‏کنندگان این وسیله تبدیل شده است. روز گذشته نیز اختلال در شبکه همراه اول به اوج خود رسید به طوری‌‏که بیشتر تماس‌‏ها و ارسال پیامک‌‏ها با عدم موفقیت روبرو شدند، همین امر اعتراض مشترکان و برخی رسانه‌‏ها را یکبار دیگر در برداشت ولی باز هم مثل همیشه مسؤولین این شرکت اعلام کردند که هیچ گزارش اختلالی به ما ارائه نشده است.

قریب به 14 سال از ورود تلفن همراه به ایران می‌‏گذرد اما هنوز وضعیت مطلوب نسبی در این شبکه مشاهده نشده و هر روز بر تعداد مشترکان آن و اختلال‌‏های آن افزوده می شود.

همچنین که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هر از چند گاهی با تعریف از این اپراتور خبر جدیدی در مورد طرح‌‏های ضربتی برای رفع و یا کاهش اختلالات شبکه تلفن همراه می‌‏دهد ولی هنوز نه تنها هیچ اثری مشاهده نشده بلکه حتی حرکت لاک‌‏پشت‌‏وار بهبود کیفیت نیز گاهی به فراموشی سپرده می‌‏شود.

برنده لوح و تندیس ویژه «اولین همایش نوآوری، شکوفایی و عدالت‌اقتصادی» چندی است در پی جذب مشترکان جدید و رقابت با اپراتور دوم به جای بهبود آنتن‌‏دهی خود، اقدام به ارائه خدمات جانبی شامل GPRS و MMS نموده است، همچنین که این شرکت با عرضه سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری 12 هزارتومانی از یکماه گذشته (تا 12 بهمن ماه هم این روند ادامه دارد) شمار مشترکان خود را بدون در نظر گرفتن ظرفیت شبکه افزایش داده است.

در حالی‌‏که این اپراتور براساس اساسنامه خود و برای کمک به حضور دیگر اپراتور اجازه عرضه سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری را نداشت. حال که دری به تخته خورده و این اجازه به هر صورت صادر شده است، افزایش بی‌‏رویه مشترک امری درست است؟

این اپراتور برای اینکه لحظه‌‏ای از دایره رقابت عقب نیفتد و مبادا بازار به دست شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا و ایرانسل بیفتد از هیچ کاری رویگردان نیست و با هر ترفندی به جذب مشترک می‌‏پردازد.

یکی از مشترکان همراه اول به ایلنا گفت: این اپراتور دولتی به خود این اجازه را داده است که هر طور می‌‏خواهد شبکه را اداره کند و کسی هم نیست که پاسخگوی مشکلات مشترکان این اپراتور باشد.

کارشناسان این شبکه معتقدند برخی اختلال‌‏‌هایی که در شبکه تلفن همراه برای مشترکان ایجاد می‌شود، ناشی از نصب تجهیزات جدید در این بخش است.

30 دی ماه همراه اول اقدام به جایگزینی یکی از BSC های مرکز تلفن‌‌همراه شهید دستغیب تهران کرد و در آن منطقه اختلالاتی هم ایجاد شد ولی روز گذشته باز هم این منطقه (شمال غربی تهران) دچار مشکلات آنتن‌‏دهی بود.

گاهی از مسؤولان شنیده می‌‏شود که این اختلالات به دلیل توسعه شبکه ایجاد شده و طبیعی به نظر می‌‏رسد اما این روند توسعه تا به کی ادامه خواهد داشت بدون اینکه نتیجه ای از این روند، توسط مشترکان حاصل شود.

به هر حال اختلالات روز گذشته باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری برای مشترکان این اپراتور شد ولی این اپراتور نه تنها طلاع‌‏رسانی در این مورد انجام نداد، بلکه هیچ عذرخواهی بعدی هم وجود نداشت.

امیدواریم این اپراتور به جای دولتی بودن کمی هم خصوصی بیاندیشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed