تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شبکه‌های ماهواره‌ای

تاریخ ارسال: یکشنبه، 6 بهمنماه 1387  

 

جنجال بر سر گفتگوی یک فوتبالیست ایرانی با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی فارسی

 
 

وحید هاشمیان برای مصاحبه ای که قبل از ممنوعیت بی بی سی فارسی با آنها انجام داده، محروم نمی‌شود 

 
 

سایت خبرآنلاین - وحید هاشمیان برای مصاحبه ای که قبل از ممنوعیت بی بی سی فارسی با آنها انجام داده، محروم نمی‌شود.

تنها یک هفته پس از اعلام رسمی ممنوعیت هر شکل همکاری، مصاحبه، تهیه خبر و تمجید از شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی، مصاحبه ای ازوحید هاشمیان با این شبکه پخش شد که صبح امروز یکی از نشریات ورزشی با تیتر کردنش در گفت و گو با یکی از مقام های مسئول سازمان ورزش از احتمال برخورد با این بازیکن تیم ملی خبر داده بود.

این اتفاق درحالی افتاد که دیشب پس از5 ماه هاشمیان در جریان یک بازی دوستانه برای تیمش گل زد و باعث پیروزی تیمش شد.در این بازی‌ شاگردان مارسل کولر سرمربی بوخوم با تک گل دقیقه 77 مهاجم ایرانی خود توانست برابر ژیلینای اسلواکی به پیروزی برسد. این بازی که در حضور 2332 تماشاگر انجام شد نخستین پیروزی خانگی بوخوم پس از پنج ماه بود آخرین برد خانگی بوخوم به پنج ماه قبل برابر آرمینیا بیله‌فلد باز می‌شود این پیروزی روحیه بوخوم قعر‌نشین را در آستانه شروع نیم فصل دوم رقابت‌های بوندسلیگا افزایش داد.

هاشمیان که در لیست مهاجمان مورد نظر دایی برای حضور در بازی های مقدماتی جام جهانی قرار دارد اگر دچار حواشی مصاحبه با بی بی سی می شد از تیم ملی دور می ماند. ولی دیروز ایسنا خبری را که هیچ نامی از منبع آن نیاورده بود نوشت:« بنابر اعلام مسوولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال هیچ محرومیتی در انتظار وحید هاشمیان نخواهد بود. مرجع صدور بخشنامه ممنوعیت در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ظاهرا هنوز هیچ بخشنامه‌ای در این زمینه به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده است. پس خطری هم وحید را تهدید نمی کند.»

علیرضا ملکیان ، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد حاضر نشد درباره این موضع با خبرآنلاین گفت و گو کند اما ناصر بهرامی راد ، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد در این باره گفت: «وزارت ارشاد نظرش را در این باره به شفافیت اعلام کرده است. از نظر ما بی بی سی فارسی شبکه ای معاند است و هر نوع همکاری، ترویج یا تائید اخبارش جرم محسوب می شود. درباره مصاحبه های اینچنینی هم چون ما متولی برخورد با افراد حوزه های دیگر نیستیم بهتر است بر اساس توصیه های وزارت ارشاد نهاد های دیگر نسبت به افرادی که تخلف می کنند، واکنش نشان دهند.»

همکاری با بی بی سی فارسی را ارشاد یکی از خط قرمزهای رسانه های کشور اعلام کرده است. بر این اساس افراد مختلف سعی می کنند تا از ارتباط با این رسانه بپرهیزند.

از دیگر رسانه‌هایی که مصاحبه و همکاری با آنها از مصادیق عبور از خط قرمزها محسوب می‌شوند، شبکه های فارسی زبان لس آنجلسی و صدای آمریکا هستند. با این وجود دوبار دیگر هم اتفاق افتاده است که ورزشکاران از این خط قرمزها بگذرند. یکی از جنجالی ترین اتفاقات لاینچنینی مصاحبه افشین قطبی با صدای آمریکا بود. سرمربی سابق پرسپولیس سال قبل و پس از عدم انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران درحالی که می شد بغض را در کلامش به خوبی حس کرد، با صدای آمریکا مصاحبه کرد و از لابی های پشت پرده ای گفت که او آنها را بلد نبود و نتوانست بر آن اساس به سرمربیگری تیم ملی برسد. این مصاحبه آن زمان جنجال های بسیاری را به راه انداخت و بسیاری از قطبی به دلیل مصاحبه با رسانه ای که معاند با نظام جمهوری اسلامی است، مورد انتقاد قرار دادند.

دیگر مصاحبه جنجالی با رسانه های بیگانه را محمد مایلی کهن مربی فعلی سایپا چندی قبل انجام داد . او در گفت و گو با مانوک خدابخشیان ، مجری قبل از انقلاب برنامه های ورزشی درباره فوتبال ایران حرف زد. مایلی کهن پس از رای دادگاه علیه او در پرونده شکایت دایی این مصاحبه را انجام داد که حسابی خبرساز شد. گفت و گوی چهره ارزشی فوتبالیعنی با محمد مایلی کهن با رسانه ای ممنوعه را هیچ کس نمی توانست درک کند اما مایلی کهن بی آنکه از این کار ارباز پشیمانی کند در اظهارنظری جنجالی گفت این شبکه ها از بسیاری از رسانه های داخلی روراست تر هستند. البته هیچ کدام از این دو گفت و گو برای آنها که انجام شان دادند، تبعاتی را به همراه نداشتند ولی مصاحبه وحید درست زمانی پخش شد که جوی جهانی علیه بنگاه خبرپراکنی انگلستان نسبت به فجایع رژیم غاصب صهیونیستی در غزه به راه افتاده است. این جو می توانست باعث بغرنج شدن شرایط گفت و گوی وحید شود. البته این اتفاق به شرطی می افتاد که مصاحبه با مهاجم تیم بوخوم در زمانی بعد از دستورالعمل وزارت ارشاد انجام می گرفت اما مصاحبه با هاشمیان بیش از دو هفته قبل انجام شده بود. این مصاحبه یکی از آنونس هایی بود که از همان روزهای آغاز به کار شبکه فارسی بی بی سی وعده پخشش داده می شد. این خود بهترین دلیل برای برائت هاشمیان است از اتهام گفت و گو با شبکه تلویزیونی معاند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed