با مشاهده ویدیوهای آنلاین مراسم ادای سوگند اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا از سوی میلیونها نفر در سراسر این کشور، رکورد ترافیک اینترنتی بر جای گذاشت.
به گزارش ایسنا، تقاضای بالای کاربران مراجعه کننده موجب شد برخی سایتها و شبکههای داده در پاسخگویی به سیل تقاضا با مشکل مواجه شوند و بسیاری از مردم به ناچار از شکلهای معمولیتر رسانهها استفاده کردند.
به گفته مدیر پژوهش Packet Clearing House، ترافیک اینترنت در آمریکا در آغاز مراسم تحلیف باراک اوباما به رکورد بالایی رسید که حتی آمارهای بالا در روز انتخاب شدن اوباما را نیز پشت سر گذاشت.
در روز سهشنبه هر آمریکایی به دنبال مشاهده ویدیو بود و این امر حجم بالایی داده تولید کرد که از دیتاسنترهای شرکتهای رسانهیی به رایانههای کاربران در محل کار و خانه هدایت شدند.
دادههای سایت CNN.com منحصر به فردترین افزایش ترافیک آنلاین را به خود اختصاص داد. طبق اعلام CNN، این سایت بیش از 21.3 میلیون ویدیوی مستمر را طی 9 ساعت تا نیمه بعد از ظهر فراهم کرد که بسیار بیشتر از 5.3 میلیون ویدیوی مستمر فراهم شده در کل روز انتخابات بود؛ این سایت در اوج فعالیت خود 1.3 میلیون ویدیوی مستمر را همزمان فراهم کرد.
در حالی که این آمار تاثیرگذار به نظر میرسند افرادی که قادر نبودند به ویدیو دسترسی یابند کمتر نسبت به وضعیت فنآوری اینترنت وجود داشتند.
CNN سعی کرد برای جلب رضایت آن دسته از کاربرانی که نتوانستند به فیدهای زنده دسترسی یابند یادداشتی به بازدید کنندگان ارسال کرد که اعلام میشد آنها برای دریافت یک ویدیوی مستمر در نوبت هستند.
همچنین به گفته مدیر پژوهش Packet Clearing House، مشکل مشاهده ممکن است بیشتر نتیجه ظرفیت محدود اینترنت برای ادارهها و خانهها باشد تا نبود پهنای باند از شرکتهای رسانهیی.