تلاشهای گوگل برای توسعه امپراتوری تبلیغاتش به فراتر از مرزهای اینترنت با نخستین شکست مواجه شده و این شرکت به برنامه دو ساله فروش تبلیغات در روزنامهها پایان میدهد.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام این شرکت اینترنتی، Google Print Ads آنگونه که انتظار میرفت موفقیتآمیز نبوده است.
فعالیت این برنامه که قرار بود شیوه خودکار فروش تبلیغات از طریق حراجیها را برای صنعت روزنامه به ارمغان آورد در 28 ماه فوریه به پایان خواهد رسید.
برنامه Google Print Ads در ماه نوامبر سال 2006 به شکل آزمایشی آغاز به کار کرد و گوگل بعدها آن را به حدود 800 روزنامه از جمله نشریههای بزرگی مانند نیویورک تایمز و شیکاگو تریبون توسعه داد. اما به گفته روزنامهها و تحلیلگران صنعت، میزان فضای تبلیغاتی روزنامه به فروش رفته از طریق گوگل کم بوده است.
گوگل در هفتههای اخیر با هدف کاهش هزینهها که در پی بحران اقتصادی اخیر صورت میگیرد عرضه محصولات و سرویسهای کوچک متعددی را که نتوانستهاند پیشرفت کنند متوقف کرد.