تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 16 دیماه 1387  

 

یک مقام وزارت ارتباطات: یاهو میزبان ۸۶ درصد ایمیل‌های ایرانیان است

 
 

مدیرکل امور زیربنایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 52 درصد از سازمان‌های دولتی تاکنون میزبانی اطلاعات سیستم‌های اینترنتی خود را به داخل کشور انتقال داده‌اند. 

 
 

مدیرکل امور زیربنایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 52 درصد از سازمان‌های دولتی تاکنون میزبانی اطلاعات سیستم‌های اینترنتی خود را به داخل کشور انتقال داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ناصری امروز در همایش توجیهی و اطلاع رسانی نحوه بهره‌گیری از شبکه ارتباطی اینترنت که برای نخستین بار در استان‌های کشور در سالن شهدای دولت کرمانشاه برگزار شد افزود: میزبانی بیشتر سایت‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور در خارج از کشور است که برای امنیت بیشتر شبکه، ایجاد زیرساخت‌ها لازم برای میزبانی سایت‌ها در داخل باید تقویت شود زیرا فناوری اطلاعات تنها یک صنعت نیست، بلکه محور توسعه پایدار کشور است.

وی ادامه داد: فن آوری اطلاعات صنعت مناسبی برای کشور است که به عنوان یک صنعت زیر ساخت موجب توسعه سایر صنایع و بخش‌ها نیز می‌شود.

ناصری تأکید کرد: تکنولوژی فناوری اطلاعات به صورت مداوم و روزانه در حال تغییر است و با توجه به اهمیت IT برای کشور نگاه به این صنعت باید نگاهی ویژه باشد و ایران کشوری است که در یک موقعیت استراتژیک منطقه‌ای با حجم ارتباطی حدود 400 میلیون نفر مواجه است و مطالعات نشان داده که هیچ کشوری مثل ایران نمی‌تواند بستر خوبی برای تبادل اطلاعات منطقه‌ای باشد.

مدیرکل امور زیربنایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: موقعیت استراتزی کشور و سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی فرصتی بسیار مناسب برای حرکت و پیشرفت صنعت IT است به گونه‌ای که باید در سال 1404در میان 20کشور منطقه حرف اول را بزنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن کامپیوتر ایران افزود: در حال حاضر که 5 سال از تنظیم سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی می‌گذرد، متاسفانه از لحاظ پیشرفت صنعت IT وضعیت قابل قبولی نداریم در حالی که کشورهای همسایه در این زمینه به سرعت در حال حرکت هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یاهو میزبان 86 درصد پست‌های الکترونیکی ایرانیان است و ما با داشتن زیر ساخت‌های بسیاری در زمینه اینترنت از جمله شبکه گسترده فیبر نوری متاسفانه مدیریت سیستمی مشخصی نداریم.

ناصری افزود: برای سفر دوم هیئت دولت به استان کرمانشاه 5/7 میلیارد ریال برای راه اندازی شبکه اینترنتی مستقل استان پیشنهاد شده که در صورت تصویب تمام ادارات، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس زیرپوشش شبکه قرار می گیرند و این شبکه استانی اینترنت که در حد گیگا خواهد بود می‌تواند ترافیک اینترنتی و امنیت تبادل اطلاعات را فقط معطوف استان کند.

وی ادامه داد: برای میزبانی اطلاعات در داخل کشور باید مراکز داده اینترنتی ملی و استانی، مراکز داده ملی اطلاعاتی مکان محور و مراکز داده ملی نفوس راه اندازی شود.
مدیر‌کل امور زیر بنایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: تبادل ترافیک اینترنتی در داخل کشور یک اقدام امنیتی بسیار مهم است.

وی با اشاره به دیگر عملیات‌های ایمنی در اینترنت گفت: راه اندازی 30 شبکه مترو اینترنت استانی، راه اندازی سرورهای نام‌های دامنه ملی و استانی، استقرار مدیریت امنیت اطلاعات در همه دستگاه‌ها و ادارات، مهاجرت از نرم افزارهای متن بسته به نرم افزارهای متن باز و استقرار نظام صدور و تایید هویت الکترونیکی از دیگر عملیات‌های ایمنی در اینترنت است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed