دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

آخرین اخبار


دانشگاه علامه طباطبایی
دوره کارشناسی: روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، مطالعات فناوری اطلاعات و ارتباطات
دوره کارشناسی ارشد: علوم ارتباطات اجتماعی، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه
دوره دکتری:
علوم ارتباطات اجتماعی


دانشگاه تهران
دوره کارشناسی: علوم ارتباطات
دوره کارشناسی ارشد: علوم ارتباطات، مدیریت رسانه اجتماعی، مطالعات فرهنگی و رسانه
دوره دکتری: علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت رسانه


دانشگاه امام صادق
دوره کارشناسی ارشد: فرهنگ و ارتباطات(گرایش مطالعات سیاست‌گذاری و گرایش مطالعات حقوقی)
دوره دکتری:
فرهنگ و ارتباطات


دانشکده خبر
دوره کارشناسی: خبرنگاری، عکاسی خبری، مترجمی خبر، روابط عمومی


دانشگاه سوره
دوره کارشناسی: روابط عمومی، روزنامه‌نگاری
دوره کارشناسی ارشد:
تبلیغ و ارتباطات فرهنگی


دانشکده صداوسیما
دوره کارشناسی: تولید سیما، کارگردانی تلویزیون و ...
دوره کارشناسی ارشد:

علوم ارتباطات، مدیریت رسانه و ...



دانشگاه آزاد
دوره کارشناسی: روابط عمومی، روزنامه‌نگاری
دوره کارشناسی ارشد: تحقیق در علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری
دوره دکتری: علوم ارتباطات اجتماعی

 

 

تبلیغات در مدیانیوز
 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
 

دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات - دانشگاه امام صادق

 
 
 

دوره دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات طبق آئین‌نامه متشکل از دو مرحله آموزشی و پژوهشی است. قسمت آموزشی را مجموعه دروس زیر تشکیل می‌دهد:

روش‌های پیشرفته پژوهش در فرهنگ و ارتباطات (۳ واحد)
نظریه‌های ارتباطات و توسعه (۳ واحد)
ارتباطات میان‌فرهنگی (۲ واحد)
ارتباطات جمعی و روابط بین‌الملل (۲ واحد)
شیوه‌های جدید تحلیل پیام‌های ارتباطی (۲ واحد)
سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در فرهنگ و ارتباطات (۳ واحد)
ارتباطات جمعی در ایران و کشورهای اسلامی (۳ واحد)
ارتباطات در فرهنگ و تمدن اسلامی ۱ (۲ واحد)
ارتباطات در فرهنگ و تمدن اسلامی ۲ (۲ واحد)
جامعه‌شناسی ادیان در جهان معاصر (۲ واحد)
جامعه‌شناسی فرهنگی ایران (۲ واحد)
نظریه‌های فرهنگی معاصر (۲ واحد)
نظریه‌های ارتباطی معاصر (۲ واحد)

با توجه به میان‌رشته‌ای بودن دوره و همچنین تنوع در سابقه تحصیلی دانشجوان، به‌جای پیش‌نیازهای دروس، مجموعه پیش‌نیازهای دوره برای هر دانشجو و توسط استاد راهنما تعیین خواهد شد.
مجموع واحدهای این دوره ۵۰ واحد است که ۲۰ واحد آن‌را رساله تشکیل می‌دهد.

اهدافی که از ایجاد این دوره تعقیب می‌شود، از این قرار است:

۱- کمک به گسترش دانش بشری در عرصه‌های مشترک دین، فرهنگ و ارتباطات
۲- تقویت تحقیقات در روابط و تاثیرات متقابل وسایل ارتباط جمعی، فرهنگ جامعه و دین به عنوان یک نهاد اجتماعی
۳- تربیت صاحب‌نظرانی که با توجه به نقش دین در فرهنگ‌های مختلف و با شناخت عمیق توانایی‌ها و نقش اجتماعی وسایل ارتباط جمعی به گسترش اسلام و معنویت در سطح جهان مدد رساند
۴- تربیت کارشناسانی که با آگاهی از نقش دین در فرهنگ جامعه ایرانی و دیگر جوامع اسلامی و با درنظر گرفتن ویژگی‌های فرهنگی هر جامعه خاص، توان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امور فرهنگی و ارتباطی داشته باشند.
۶- تربیت اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در رشته‌های مربوط به فرهنگ و ارتباطات و تبلیغ.

 
 
 
 

 

 

  رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook