دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

آخرین اخبار


دانشگاه علامه طباطبایی
دوره کارشناسی: روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، مطالعات فناوری اطلاعات و ارتباطات
دوره کارشناسی ارشد: علوم ارتباطات اجتماعی، روزنامه‌نگاری، مدیریت رسانه
دوره دکتری:
علوم ارتباطات اجتماعی


دانشگاه تهران
دوره کارشناسی: علوم ارتباطات
دوره کارشناسی ارشد: علوم ارتباطات، مدیریت رسانه اجتماعی، مطالعات فرهنگی و رسانه
دوره دکتری: علوم ارتباطات اجتماعی، مدیریت رسانه


دانشگاه امام صادق
دوره کارشناسی ارشد: فرهنگ و ارتباطات(گرایش مطالعات سیاست‌گذاری و گرایش مطالعات حقوقی)
دوره دکتری:
فرهنگ و ارتباطات


دانشکده خبر
دوره کارشناسی: خبرنگاری، عکاسی خبری، مترجمی خبر، روابط عمومی


دانشگاه سوره
دوره کارشناسی: روابط عمومی، روزنامه‌نگاری
دوره کارشناسی ارشد:
تبلیغ و ارتباطات فرهنگی


دانشکده صداوسیما
دوره کارشناسی: تولید سیما، کارگردانی تلویزیون و ...
دوره کارشناسی ارشد:

علوم ارتباطات، مدیریت رسانه و ...



دانشگاه آزاد
دوره کارشناسی: روابط عمومی، روزنامه‌نگاری
دوره کارشناسی ارشد: تحقیق در علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری
دوره دکتری: علوم ارتباطات اجتماعی

 

 

تبلیغات در مدیانیوز
 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
 

دوره دکتری رشته علوم ارتباطات - دانشگاه علامه طباطبایی

 
 
 

بر اساس مصوبه سال ۱۳۷۳ کمیته تخصصی علوم اجتماعی گروه علوم انسانی شورای‌عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم هدف تاسیس دوره دکتری علوم ارتباطات به شرح زیر است:

هدف تاسیس دوره دکتری علوم ارتباطات، تربیت افراد دارای بالاترین سطح تخصصی دانشگاهی در این رشته است، تا بتوانند با توجه به اهمیت خاص ارتباطات در دنیای معاصر، به آخرین پیشرفت‌های علمی و تازه‌ترین روش‌های مطالعه و تحقیق آن، احاطه پیدا کنند و به تامین نیازهای مبرم کشور برای آموزش و پژوهش و مدیریت و مشاوره در زمینه‌های مختلف ارتباطی (ارتباطات جمعی، ارتباطات دور و ارتباطات کامپیوتری) و فعالیت‌های انتشاراتی و تبلیغاتی و روابط عمومی و همچنین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی ارتباطات در جهت توسعه ملی و نیز مقابله با سلطه ارتباط جهانی و تحکیم هویت فرهنگی کمک نمایند.

برنامه تحصیلات دوره دکتری علوم ارتباطات، به موجب آئین‌نامه آموزشی دوره تحصیلات تکمیلی، شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی (تدوین رساله) است.

مواد درسی مرحله آموزشی دوره دکتری علوم ارتباطات، شامل ۳۰ واحد تخصصی است، که به‌صورت دروس الزامی (۱۸ واحد) و دروس اختیاری (۱۲ واحد)، عرضه می‌شود:

الف - دروس تخصصی الزامی

۱- مطالعات انتقادی در ارتباطات (۳ واحد)
۲- نظریه‌های نوین ارتباطات و توسعه (۳ واحد)
۳- ارتباطات جمعی و روابط بین‌المللی (۳ واحد)
۴- روش‌های پیشرفته پژوهش در ارتباطات (۳ واحد)
۵- شیوه‌های جدید تجزیه و تحلیل پیام‌های ارتباطی (۳ واحد)
۶- سمینار بررسی تطبیقی محتوای ارتباطات بین‌المللی (۳ واحد)
جمع: ۱۸ واحد

ب- دروس اختیاری

دانشجویان دروه دکتری علوم ارتباطات، باید علاوه بر دروس الزامی، ۱۲ واحد از دروس اختیاری زیر را با توجه به امکانات و موافقت گروه آموزشی، بگذرانند.

۱- زمینه‌های علوم ارتباطات (۳ واحد)
۲- بازنگری روزنامه‌نگاری معاصر (۳ واحد)
۳- مسائل اقتصاد و مدیریت موسسات ارتباطی (۳ واحد)
۴- حقوق تطبیقی و ارتباطات (۳ واحد)
۵- مطالعات جدید در ارتباطات سیاسی (۳ واحد)
۶- مسائل مدیریت ارتباطات سازمانی (۳ واحد)
۷- ارتباطات و زبان‌شناسی (۳ واحد)
۸- تحلیل‌های چند متغیری در پژوهش‌های ارتباطی (۳ واحد)
۹- ارتباطات و توسعه در کشورهای اسلامی (۳ واحد)
۱۰- حقوق مالکیت ادبی و هنری (۳ واحد)
۱۱- ریشه‌های تاریخی سلطه ارتباطی جهانی (۳ واحد)
۱۲- پژوهش‌های انفرادی (۳ واحد)

 
 
 
 

 

 

  رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook