تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تازه‌های نشر

تاریخ ارسال: دوشنبه، 15 تیرماه 1394  

 

کتاب: گزارشگری برای روزنامه نگاران

 
 

نویسنده: کریس فراست / مترجم: علی اکبر قاضی زاده  

 
 

کتاب «گزارشگری برای روزنامه نگاران» نوشته کریس فراست و با ترجمه علی اکبر قاضی زاده منتشر شد.

به گزارش انتشارات ثانیه، اهمیت کتاب «گزارشگری برای روزنامه­‌نگاران» (Reporting for Journalists) در نگاهِ به‌روزشدة نویسنده به فضای حرفه‌ای کار روزنامه­‌نگاران است. این کتاب یک متن کاربردی و آموزشی است که با به‌کاربستن نکات آن، گزارشگران می ­توانند در مهارت بسیار مهم گزارشگری رسانه­‌ای موفق باشند.

عنوان کتاب : گزارشگری برای روزنامه‌نگاران

نویسنده: کریس فراست

مترجم: علی اکبر قاضی زاده

ناشر: ثانیه

سال چاپ :‌۱۳۹۴

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان

برگرفته از مقدمه کتاب

کریس فراست برخلاف بسیاری از نویسندگان متن­های روزنامه­ نگارانة هم­سن خود، در این کتاب از اساس نه منکر نقش وسایل ارتباطی و مخابراتی تازه است و نه بهره­ گیری از این تجهیزات را ناروا می­ شمارد. به عقیدة او اما، امکان ورود گروه­های پُرتعداد مردم و به‌ویژه جوانان به عرصه ­های خبررسانی و گزارش­های مستند به کمک وسایلی مثل تلفن همراه‏، نقش، اثر و رعایت آموزه­ های حرفه­ای سنتی را باطل نمی­کند، بلکه اکنون توجه به این آموزه­ ها را باید هرچه بیش‌تر در میان کاربران گسترش داد تا همه دسترسی کامل­ تر و درست­تری به اخبار و اطلاعات قابل اعتماد داشته باشند

کریس فراست، نظرهای دیوید رندال، روزنامه­ نگار هم­وطنش را در برخی زمینه ­ها رد می ­کند. از جمله این‌که گزارش، آینه ­ای شفاف در برابر مخاطبان می­ گذارد تا تمامی خوب و بد جامعه را در آن ببینند. با این همه، دیدگاه با نشاط و سرخوشانة رندال که با روح کوشش­های رسانه ­ای می­خواند‏، به‌نظر من همچنان جذاب است. نکتة جالب در این کتاب توجه گستردۀ نویسنده به گزارشگری در رسانه­ های غیرنوشتاری است، حال آن­که رندال بیش‌تر به رسانه­ های نوشتاری توجه دارد.

نکتة دیگر، توجه سرزمینی فراست به مهارت گزارشگری است. گویی او این کتاب را برای استفادة گزارشگران انگلیسی تألیف کرده باشد. گاه این توجه چنان پُررنگ است که امکان استفاده برای غیرانگلیسی‌ها را با مشکل مواجه می­ کند. ناچار شدم مبحث­ ها یا بخش­هایی را حذف کنم که یکسره به قوانین و هنجارهای انگلیسی مربوط می­ شود؛ به‌ویژه قوانین و مقرراتی که هنوز در کشور ما جاری نیست، و کمکی به خواننده نمی­ کرد.

کریس فراست، خود سال­ها در رسانه­ های کشورش گزارشگری، دبیری و سردبیری کرده است. به‌دلیل عضویت و فعالیت در سازمان­ها و کانون­های نظارت بر امور اخلاقی رسانه­ها، فراست در زمینة اخلاق حرفه­ای و رعایت آن و موانع قانونی سرپیچی از این معیارهای حرفه­ای چهره­ای برجسته به‌حساب می­آید. در زمان نگارش این کتاب وی عضو مرکز روزنامه­ نگاری مسئولانه سرپرست دپارتمان آموزش روزنامه­نگاری در دانشگاه جان مورس لیورپول (Liverpool John Moores University) بوده است. کتاب­های اخلاق حرفه­ای روزنامه­ نگاران و مقررات (۲۰۰۷) (Journalism Ethics and Regulation)، اخلاق رسانه­ ای و خودکنترلی (۲۰۰۰) (Media Ethics and Self Regulation)، و صفحه‌آرایی برای روزنامه‌ها و مجلات (۲۰۰۳) (Designing for Newspapers and Magazines) و همین کتاب، از آثار اوست.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook