تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: پژوهشکده‌ها و مراکز آموزشی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 بهمنماه 1393  

 

استقلال دانشکده ارتباطات علامه و تحقق رویای 40 ساله روزنامه نگاران

 
 

به نظر می‌رسد تفکیک دانشکده ارتباطات و دانشکده علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبائی، رویایی که 40 سال به فراموشی سپرده شده بود، هم اکنون در حال تحقق است. 

 
 

به نظر می‌رسد تفکیک دانشکده ارتباطات و دانشکده علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبائی، رویایی که 40 سال به فراموشی سپرده شده بود، هم اکنون در حال تحقق است.

به گزارش ایسنا، بحث تفکیک دانشکده علوم اجتماعی و علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و مستقل شدن ارتباطات به عنوان یک دانشکده در مجموعه دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی سال ها است که وجود دارد، اما با وجود گذشت سال ها از بیان این ایده و با وجود اعتراضات و مطالبات نسل های مختلف دانشجو که هر دوره به این دانشگاه وارد می‌شوند، این رویا تاکنون به واقعیت تبدیل نشده بود.

اکنون خبرها حاکی از آن است که مطالبه 10 نسل دانشجویان دانشکده ارتباطات با انتخاب دکتر محمد مهدی فرقانی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان " مسئول راه اندازی دانشکده ارتباطات" ، در حال پاسخگویی است و این دانشکده از سال تحصیلی آینده به عنوان یک دانشکده مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در حکمی دکتر محمد مهدی فرقانی را به عنوان " مسئول راه اندازی دانشکده ارتباطات" منصوب کرد. در حکم رئیس دانشگاه علامه طباطبائی به دکتر فرقانی، آمده است: «بنا به پیشنهاد سرپرست محترم دانشکده ارتباطات و نظر به مراتب علمی و سوابق اجرائی، جناب عالی به موجب این حکم به عنوان مسئول راه اندازی دانشکده ارتباطات منصوب می شوید.

تصویب تشکیلات نهایی،راه اندازی گروه های آموزشی، جذب هیات علمی، آماده سازی ساختمان مستقل و نیز به کارگیری چارت اداری مستقل برای این دانشکده، اهم ماموریت های جنابعالی در این دوره یک ساله است.

امیدوارم ظرف مدت کم تر از یک سال، شاهد راه اندازی کامل این دانشکده باشیم.»

دکتر فرقانی در گفت و گو با ایسنا، درمورد راه اندازی دانشکده ارتباطات گفت: مجوز تاسیس دانشکده علوم ارتباطات از سال 83 و در مراسم بزرگداشت مقام علمی دکتر معتمدنژاد که با حضور وزرای وقت علوم و ارشاد برگزار شد، ارائه گردید اما متاسفانه این موضوع به فراموشی سپرده شد و مورد بی مهری قرار گرفت.

این استاد ارتباطات افزود: اخیرا دکتر سلیمی رئیس دانشگاه، در این مورد اظهار علاقه کردند تا به خواست دیرین دانشجویان پاسخ مثبت دهند.به همین دلیل تاکید داشتند هرچه مقدمات این امر زودتر فراهم شود، بنابراین با تاکید ایشان مبنی بر استقلال گروه ارتباطات، حکمی برای من به عنوان مسئول راه اندازی دانشکده ارتباطات زده شد.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی دانشکده ارتباطات نیازمند انجام اقدامات بسیاری است، اظهار کرد: باید مقدمات از نظر تعداد اعضای هیات علمی، تعداد دانشجو، رشته، تامین منابع مالی، تامین ساختمان مستقل، کادر اداری و.. فراهم شود که برای فراهم آوردن این مقدمات فعالیت خود را آغاز همین هفته شروع می کنیم تا این دانشکده از سال آینده به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه دهد.

فرقانی در ادامه درمورد ساختمان و محل استقرار دانشگاه توضیح داد: موضوع ساختمان هنوز در حال بررسی است و تصمیم قطعی درمورد آن گرفته نشده است.هنوز مشخص نیست دانشکده علوم اجتماعی در ساختمان فعلی ماندگار می شود یا دانشکده ارتباطات. امری که مسلم است این است که در نهایت یک دانشکده در این ساختمان ادامه فعالیت می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه درمورد ساختمان چندین گزینه در حال بررسی است، افزود: یکی از گزینه‌های مورد بررسی این است که ضمن اینکه ساختمان این دانشکده به عنوان یک مرکز آموزشی به فعالیت خود ادامه می دهد، بنیادی به نام دکتر معتمد نژاد و موزه ارتباطات نیز در آن تشکیل شود،البته این موضوع نیازمند بحث و گفت و گوی بیشتری است.

وی در پایان با آرزوی فراهم شدن مقدمات، گفت: امیدواریم رویای 40 ساله روزنامه نگاران محقق شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook