تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: یکشنبه، 1 تیرماه 1393  

 

افزایش سهم زبان فارسی در اینترنت: روند نزولی سایتهای چینی و عربی

 
 

در آخرین رده بندی زبان محتوای پایگاه‎های اینترنتی، انگلیس همچنان با اختلاف فاحش در جایگاه اول است، سهم روسی و فارسی افزایش یافته و چینی و عربی در حال کاهش است.  

 
 

در آخرین رده بندی زبان محتوای پایگاه‎های اینترنتی، انگلیس همچنان با اختلاف فاحش در جایگاه اول است، سهم روسی و فارسی افزایش یافته و چینی و عربی در حال کاهش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، W3Techs که پایگاه تخصصی رصد و آمارگیری مربوط به اینترنت است، اقدام به انتشار آخرین رده بندی محتوای زبانی سایت‎ها تا اول ژوئن (11 خرداد) کرده است.

این سایت در تشریح روش رصد خود نوشته است که تنها وبسایت‎ها (نه صفحات انفرادی) مورد مطالعه قرار گرفته‎اند. علاوه بر این تنها 10 میلیون سایت برتر بر اساس رده بندی سایت Alexa بررسی شده‎اند.

جدول یک
روند سالانه محتوای زبانی سایت‎ها

قابل پیش بینی است که با فاصله بسیار زیاد، انگلیسی در صدر جدول قرار داشته باشد. در سال 2011، سهم این زبان 57.6 درصد بوده است که تا ابتدای سال 2013 روند نزولی داشته ولی از آن زمان با شیب بسیار ملایمی، افزایش داشته است.

آلمانی در جایگاه دوم رده بندی قرار گرفته است و در چهار سال اخیر، روند نزولی داشته است و از 7.7 به 6.1 درصد رسیده است.

در نقطه مقابل، روسی که در سال 2011 در جایگاه پنجم قرار داشت، با رشد خوب تقریباً 2 درصدی، به مکان سوم رسیده است.

سایت‎های ژاپنی، پس از کاهش نسبی، در حال حاضر به همان میزان سال 2011 بازگشته اند.

اسپانیایی پس از یک جهش طی سال 2011، در 4.6 درصد تثبیت شده است.

درصد سایت‎های فرانسه زبان نیز دچار نوسان بوده است و پس از رسیدن به 4.6 درصد، در آخرین آمار مربوط به اول ماه ژوئن 2014، 4 درصد بوده است.

با اینکه زبان چینی مربوط به پرجمعیت‎ترین کشور دنیاست، اما در این رده بندی از مقام چهارم به هفتم سقوط کرده است که از سال 2011، شیب آن نیز افزایش چشم گیری داشته است.

زبان عربی نیز تقریباً با شیب ثابت، روند نزولی داشته است. به نظر می رسد زبان عربی روند نامناسبی را در تامین محتوای وب در طی چند سال گذشته داشته است. اما در سال 2011، 0.6 درصد سایت‏ها به زبان فارسی بوده‎اند که با یک شیب ملایمی در سال 2013 به 0.8 درصدی افزایش یافت و امسال نیز این آمار تغییری نداشته است.

جدول دوم
نمودار روند سالانه محتوای زبانی سایت‎ها بر اساس درصد


عدد داخل پرانتز، رده زبان است. با توجه به اختلاف فاحش، انگلیسی در نمودار قرارداده نشده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook