تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: جمعه، 9 خردادماه 1393  

 

نقشه زنده از حالت روحی ساکنان زمین

 
 

پژوهشگران استرالیایی شیوه نوینی برای نشان دادن احساسات ساکنان زمین و چگونگی تغییر فوری آن ارائه کرده اند. 

 
 

پژوهشگران استرالیایی شیوه نوینی برای نشان دادن احساسات ساکنان زمین و چگونگی تغییر فوری آن ارائه کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان نقشه زنده ای از احساسات انسانی را بر اساس توییت هایی که آنها بر روی شبکه های اجتماعی قرار می دهند تهیه کرده اند، ابزاری که می تواند توییت ها را به طور زمان واقعی آنالیز کند.

سایت 'We Feel' روزانه 600 کلمه خاص را در 27 میلیون توییت بررسی می کند.

محققان موسسه بلک داگ و سازمان تحقیقات CSIRO استرالیا این نقشه را تهیه کرده اند. این نقشه کلمات میلیون ها توییت را برای نشان دادن دیدگاه زمان واقعی از احساسات ما آنالیز می کند.

سایت We Feel به دانشمندان کمک می کند چگونگی تغییر احساسات ما در طول زمان و به واسطه تغییرات در عوامل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مانند آب و هوا، موقع روز، اخبار یک مصیبت طبیعی یا بی ثباتی سیاسی دریابند.

آنها امیدوارند این ابزار بتواند به شناخت چگونگی تغییرات حالت روحی جمعی و اشتراکی ما و همچنین به نظارت سلامت روحی اجتماع کمک کرده و پیش بینی کند در کجا باید خدماتی برای بهبود سلامت روحی ارائه شود.

پروفسور هلن کریستنسن مدیر موسسه بلک داگ گفت: feel we نشان می دهند چگونه می توان از رسانه اجتماعی برای تشخیص سلامت روان ضعیف و نظارت بر تغییرات بر اساس زمان و مکان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: قدرت این اطلاعات را نمی تواند دست کم گرفت.

در حال حاضر محققان سلامت روان و برنامه های سلامت عمومی مرتبط از داده های جمعیتی افراد بالای پنج سال استفاده می کنند.

در این سایت حال روحی افراد بر اساس جنسیت زن، مرد و جنسیت نامشخص، نشان داده شده و حالت روحی افراد کشورهای مختلف با رنگهای مجزا، در ساعات مختلف مشخص می شود.

در این سایت حالت های شادی و خوشحالی با رنگ سبز سدری، عشق و دوست داشتن با رنگ سبز زیتونی، غم و ناراحتی با رنگ آبی، خشم و عصبانیت با رنگ سرخابی، ترس با صورتی شگفتی با رنگ زرد و احساساتی غیر از اینها با رنگ خاکستری نشان داده می شود.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات در مورد ایران در ساعات مختلف و دیگر کشورها به سایت http://wefeel.csiro.au مراجعه کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook