تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: مدیریت و سیاست گذاری رسانه

تاریخ ارسال: جمعه، 9 خردادماه 1393  

 

هادی خانیکی: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی، پیوند زدن نوآوری با سنتهای بومی است

 
 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی پیوند زدن نوآوری‌ها به درخت کهنسال و بارور سنت‌ها می‌داند. 

 
 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگی پیوند زدن نوآوری‌ها به درخت کهنسال و بارور سنت‌ها می‌داند.

به گزارش فارس، هادی خانیکی در سومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع اندیشه پیشرفت و الگوهای ارتباطات و توسعه ملی در ایران اظهار داشت: اندیشه پیشرفت، اندیشه جدیدی در تاریخ بشر نیست. اما آنجا که نسبتی با فضیلت انسان معقول و جامعه مدرن می‌یابد، اندیشه نویی به حساب می‌آید که در ساحت‌ها و مناظر مختلف مورد نقد قرار گرفته است.

وی با اشاره به شکل‌گیری مفهوم توسعه ملی گفت: در سال 1353 پژوهش‌های نوین ارتباطی با تاسیس پژوهشکده علوم ارتباطی و توسعه ایران افق‌های جدیدی را در مطالعات تطبیقی و تاریخی توسعه گشود که تبیین مسائل گذار ایران از جامعه سنتی به صنعتی و اطلاعاتی و لزوم توجه یکپارچه به نقش حساس اطلاعات به عنوان یکی از ضرورت‌های موجود بود.

وی ادامه داد: مسائل توسعه ملی و انتقادی آن با مقوله توسعه از جمله مباحث پایدار در حوزه ارتباطات و توسعه در ایران است که در مطالعات مختلف پژوهشکده علوم ارتباطی و توسعه ایران سهم بزرگی را به خود اختصاص داده است.

خانیکی گفت: در مطالعات توسعه‌ای دکتر مجید تهرانیان مفهوم توسعه به دنبال پی‌جویی اندیشه پیشرفت است.ابهام‌های واژه توسعه به مسئله توصیف در برابر توجیه و جبر و اختیار در توسعه می‌پردازد.

وی افزود: 6 دگرگونی بزرگ در سیر گذار وجود دارد. گذار از اقتصاد خودبسنده و خودمصرفی کشاورزی به سوی اقتصاد پیچیده و متکی بر داده و ستد پولی و اعتباری بازار، گذار از نظام‌های سیاسی خودکامه یا سلسله مراتبی که در آن بالارتبگی و منزلت رابطه‌های اساسی رسیدن به قدرت هستند.

وی افزود: همچنین گذار از پراکندگی ساخت‌ها و ویژه‌کارهای اجتماعی، گذار از نظام‌های شفاهی ارتباطی به یک نظام یکپارچه خبری رسانه‌ای ارتباطی که در آن، کتاب، روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون، تلگراف و .. در حال تکوین است و گذار از ساخت‌های روانی بسته و ایستا به ساخت‌های پویا.

خانیکی گفت: در بعد ارتباطی ارتباط عامل زاینده و ناهمسازی عامل بازدارنده است و عامل تعیین کننده آن همسازی است. در الگوی توسعه ملی تهرانیان کار ارتباطات تقویت پیوندهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کاهش فاصله‌های میان فرهنگ و ساختار سنتی و مدرن جامعه است.

وی افزود: تهرانیان تعبیر صریحی به کار می‌برد. وی در زمینه رشد فرهنگی، نقش رسانه‌ها را پیوند زدن نوآوری‌ها به درخت کهنسال و بارور سنت‌ها می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث ارتباطات توسعه نیاز به مطالعه تاریخی داریم. در کشور کارهای مهمی انجام گرفته است و دغدغه‌هایی وجود داشته تا در مدل‌های بازار گرفتار نشویم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook