تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: مخاطرات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: سه شنبه، 23 اردیبهشتماه 1393  

 

بیش از ۵۰ درصد روزنامه‌نگاران جذب روابط عمومی‌ها شده‌اند

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آمار رسمی که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام کرده، بیش از 50 درصد روزنامه‌نگاران حرفه‌ای جذب روابط عمومی‌ها شده‌اند. 

 
 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آمار رسمی که دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها اعلام کرده، بیش از 50 درصد روزنامه‌نگاران حرفه‌ای جذب روابط عمومی‌ها شده‌اند.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی که در دومین همایش روز جهانی ارتباطات انجمن علمی ارتباطات دانشگاه تهران سخن می‌گفت، با اشاره به این‌که الگوی مصرف رسانه‌ای تغییر کرده است، اظهار کرد: بیش از 10 سال است که در اروپای غربی و آمریکای شمالی، میزان مصرف کاغذ مطبوعات کاهش یافته است. البته این به آن معنی نیست که مخاطبان از رسانه‌ها استفاده نمی‌کنند، بلکه به این معناست که از کاغذ کمتر استفاده می‌کنند.

او ادامه داد: در تاریخ رسانه‌های ما، با ظهور هر رسانه‌ی جدیدی جای رسانه‌ی دیگری تنگ می‌شد؛ اما در موج جدید رسانه‌ای که موج چند رسانه‌ای است، چنین بحثی مطرح نیست.

انتظامی با بیان این‌که جمع تیراژ روزنامه‌های کشور حدود یک‌میلیون نسخه است، اظهار کرد: همکاران ما از دکه‌های تهران، معدل‌گیری کرده‌اند و نتیجه‌ی آن، موید همین امر است. البته برخی رسانه‌های مکتوب ما به نسخه‌های تحت وب یا اپلیکشن‌های موبایل برای اطلاع‌رسانی رو آورده‌اند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به رجوع 50 درصدی روزنامه‌نگاران حرفه‌ای به روابط عمومی‌ها، توضیح داد: روابط عمومی‌ها فی‌نفسه نهاد بدی نیستند و به عبارت دیگر، در همسایگی روزنامه‌ها قرار دارند؛ اما تفاوت این دو در نقد است. نکته‌ی دیگری که موجب چنین اتفاقی می‌شود، مقوله‌ی امنیت شغلی و حرفه‌ای پایین روزنامه‌نگاران است. ما باید تلاش کنیم تا زمینه‌ی کاری و امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات خبرنگاران ما، بیمه نبودن آن‌هاست؛ تا کنون دولت از سر خیرخواهی به این حوزه وارد می‌شد و روزنامه‌نگاران را بیمه می‌کرد؛ اما بیمه‌ی دولتی با استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و قانون مطبوعات مغایرت دارد. بنابر همین موضوع، در برنامه‌ی ما برنامه‌ریزی برای این‌که بنگاه‌های مطبوعاتی بتوانند خودشان روزنامه‌نگاران را بیمه کنند، وجود دارد.

او در پایان درباره‌ی سازمان نظام صنفی مطبوعاتی و شباهت‌های آن با نظام پزشکی توضیح‌هایی داد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook