تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: شنبه، 13 مهرماه 1392  

 

ساخت عینک مترجم: ترجمه همزمان از زبان ژاپنی

 
 

محققان ژاپنی از یک نوع عینک جدید رونمایی کرده اند که می تواند حروف ژاپنی را به طور همزمان با نگاه کاربر به زبان مبدا ترجمه کند. 

 
 

محققان ژاپنی از یک نوع عینک جدید رونمایی کرده اند که می تواند حروف ژاپنی را به طور همزمان با نگاه کاربر به زبان مبدا ترجمه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عینک جدید ژاپنی که در یکی از بزرگترین نمایشگاه های گجت در ژاپن رونمایی شده این امکان را برای یک فرد کاملا ناآشنا به زبان ژاپنی فراهم می کند که برای مثال بتواند وارد رستوران شود و از منوی غذاها که کاملا به زبان ژاپنی نوشته شده بدون هیچ گونه مشکلی غذا سفارش دهد.

این عینک برای مسافرانی که به ژاپن سفر می کند امکان ترجمه تمام علائم جاده ای و خیابانی را به زبانی قابل فهم و به طور لحظه ای فراهم می کند.

NTT DoCoMo به عنوان بزرگترین شرکت عرضه کننده شبکه های موبایلی به عنوان سازنده این گجت آن را در نمایشگاه فناوریهای پیشرفته رونمایی کرده که از سه شنبه اول اکتبر (9 مهرماه) افتتاح شد.

این عینک با فناوری بالا از ترکیب دوربینها، رایانه ها استفاده می کند تا ترجمه ای مناسب از زبانی ارائه کنند که کاربر به آن نگاه می کند.

شرکت DoCoMo طی بیانیه ای اظهار داشت: فناوری تشخیص حروف موجب می شود که ترجمه لحظه ای زبان برای مسافران هنگام خواندن منو رستوران و سایر متون ساده شود.

گفته می شود که تولید چنین گجتی برای مسافران خارجی که به ژاپن سفر می کنند خبر خوشی است و آنها می توانند در نقاط محلی تری که زبان انگلیسی و سایر زبانها مشاهده نمی شود نیز حضور داشته باشند، چرا که جدا از منطقه های بزرگ توریستی سایر نقاط شهری در ژاپن چندان با زبان انگلیسی سروکار ندارد.

درحالی که ژاپن برای المپیک 2020 آماده می شود این عینکها می تواند برای گردشگرانی که می خواهند در یک رستوران ساده ژاپنی غذا می خورد موثر واقع شود.

براساس اعلام شرکت تولید کننده این عینک ها برای المپیک 2020 آماده خواهند شد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook