تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: دنیای مطبوعات

تاریخ ارسال: شنبه، 13 مهرماه 1392  

 

روزنامه نشاط اواخر مهر ماه روی دکه ها می رود

 
 

گفت‌وگو با شمس الواعظین 

 
 

شبکه ایران - روزنامه نشاط تا پایان مهر ماه روی دکه های خواهد رفت. این خبر را ماشالله شمس الواعظین سردبیر این روزنامه به خبرنگار شبکه ایران گفت. جزئیات بیشتر درباره روزنامه نشاط را در گفت و گو بخوانید:

روزنامه نشاط را از چه زمانی روی دکه ها مشاهده خواهیم کرد؟

به امید خدا تا هفته آخر مهرماه روزنامه نشاط منتشر خواهد شد. البته فاز سوم تبلیغات روزنامه نشاط از طریق بیلبوردها و مطبوعات کشور به زودی شروع خواهد شد. ان شا الله زمان دقیق انتشار روزنامه به زودی اعلام می شود. هیئت تحریریه و بدنه روزنامه نگاری این روزنامه مشغول به کار شده و همه بخش های روزنامه تقریبا به راه افتاده است. به امید خدا در آینده نزدیک یک روزنامه شاداب، معتدل، پر محتوا و حرفه ای روی دکه های روزنامه فروشی خواهد رفت.


مدیران بخش های مختلف روزنامه نشاط مشخص شده است؟

مدیر مسئول روزنامه آقای لطیف صفری هستند. بنده نیز به عنوان سردبیر روزنامه در خدمت هم وطنان عزیز هستم. مدیر تحریریه علی اکبر قاضی زاده و دبیر تحریریه لیلا رستگار هستند. مجموعه این دوستان در خدمت 50 خبرنگار حرفه ای و پرسنل روزنامه خواهند بود.


خط مشی روزنامه چه خواهد بود؟

خط مشی اصلی روزنامه میانه روی خواهد بود. از طرف دیگر مشی حرفه ای روزنامه نگاری را هم دنبال خواهیم کرد.


تعامل روزنامه نشاط با دولت یازدهم چگونه خواهد بود؟

نگاه روزنامه نشاط در این بخش نقد آمیز خواهد بود. روزنامه نشاط دولت را بوسیله انتشار گزارش های کشف منابع سواستفاده های احتمالی مالی، سیستم های ناهنجار اداری، معطل شدن مردم در بسیاری از بخش ها و نابسامانی ها یاری خواهد کرد. وظیفه و رسالت اصلی روزنامه نگار تهیه گزارش در زمینه کشف مراکز و کانون های ناهنجار و نا بسامان است. نحوه تعامل روزنامه نشاط با دولت همان طور که رئیس جمهور محترم خواسته اند توام با نقد خواهد بود. روزنامه می بایست یک دستش در دست مردم و دست دیگرش در دست دولت باشد تا مقدمات رابطه دولت و ملت را به صورت صمیمانه فراهم کنند. امیدوارم با توجه به فضای امید بخشی که در کشور ایجاد شده و روز به روز افزایش پیدا می کند، روزنامه نشاط نیز بتواند در روند تحقق فضای نشاط آفرین و امید بخش در جامعه کارنامه قابل قبول نزد افکار عمومی و دولت به ثبت برساند.


روزنامه نشاط چه شباهتی با روزنامه نشاط سال 77 خواهد داشت؟

ببینید سردبیر و مدیر مسئول روزنامه تغییر نکرده است. همان زمان در سال 77 و 78 روزنامه نشاط روزنامه میانه رویی بود. ولی بر اثر موج توقیف روزنامه ها در آن سالها آسیب دید.

منتها قوه قضاییه و دیوان عالی کشور و قضات شریف این کشور پرونده روزنامه نشاط را مورد رسیدگی های مجدد قرار دادند. خوشبختانه در مرحله اول و دوم روزنامه نشاط تبرئه شد. بنابراین حق انتشار دوباره پیدا کرده است و ما با استفاده از این حق به انتشار مجدد این روزنامه اقدام کردیم. هیچ کس و هیچ روزنامه ای نمی تواند مدعی باشد مثل 15 سال یا 10 سال قبل می اندیشد. همه چیز عوض شده است. هم دولت در چند سال اخیر داشته تجربه های گران بهایی به دست آورده و هم مطبوعات پخته تر شده اند. هیچ کدام نمی توانند بگویند که ما همان هستیم که قبلا بودیم. روزنامه نشاط هم از این قاعده مستثنی نیست و یک پدیده رسانه ای - اجتماعی محسوب می شود. بنابراین با گذشت زمان و اندختن تجربه ها در معرض تغییرات جدی قرار گرفته است.


آقای شمس الواعظین ویژگی های مثبت و منفی دوره قبل انتشار روزنامه نشاط را چه می دانید که تلاش خواهید کرد در دور جدید انتشار روزنامه لحاظ کنید؟

اصلی ترین نقطه قوت روزنامه نشاط استقلال آن است. به قول معروف روزنامه نشاط independent خواهد بود. از همین رو روزنامه نشاط بیشتر معطوف به بدنه اجتماعی و نمایندگی این قشر است. از طرف دیگر ملاحظات دولت و حکومت و نظام سیاسی را محترم می شمارد و این نقطه قوت را ادامه خواهیم داد. نقطه ضعف روزنامه به لحاظ حرفه ای ادبیات روزنامه بود که قبلا به کار برده می شد و ممکن بود بیشتر چالشی باشد تا تعاملی. به همین خاطر نشاط در دور جدید انتشار با ادبیات تعاملی به کار خود ادامه خواهد داد تا بتواند ماندگاری خود را در فضای رسانه ای کشور تضمین کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook