تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: جمعه، 4 مردادماه 1392  

 

کتابی با عنوان «معتادان فیس بوک» منتشر شد

 
 

به گزارش ایسنا، کتاب "معتادان فیس بوک" ، نوشته مهندس علی محمد آقازمانی با همت انتشارات درسا وارد بازار نشر شده است.  

 
 

به گزارش ایسنا، کتاب "معتادان فیس بوک" ، نوشته مهندس علی محمد آقازمانی با همت انتشارات درسا وارد بازار نشر شده است.

این کتاب که با مقدمه دکتر فاطمه خدایی فر، استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران همراه شده است، موضوع روان شناسی و تهدیدات سایبری را با نثری ساده در موضوع پرتال فیس بوک به خوانندگان ایرانی معرفی کرده است و می کوشد کاربران ایرانی این شبکه را با موضوعات نوآورانه مختلف آشنا کند.

نویسنده کتاب "معتادان فیس بوک" ، درباره این کتاب اظهار کرده است: این کتاب، نخستین کتابی است که به زبان فارسی و با نثری روان، معضلات، آسیبها و تهدیدهایی که کاربران ایرانی این شبکه در استفاده از شبکه فیس بوک با آن مواجه هستند و خواهند بود را در قالب 55 سرفصل ارائه کرده است. در واقع این کتاب تلاش دارد تا فیس بوک‌بازان ایرانی را از ناهنجاری‌ها و تهدیدهایی که حریم خصوصی و اطلاعات شخصی آنها را هدف قرار داده است آگاه کرده و راه حل‌هایی ساده برای رهایی از این معضلات در اختیار آنان قرار دهد. بنده سعی کردم در این کتاب، به کاربران ایرانی این سایت توصیه هایی بکنم. مانند این که همه نوع تصاویری از خود در این شبکه‌ها منتشر نکنند، حریم خصوصی مجازی خود را بیش از قبل متوجه باشند، مهارتهای اجتماعی خود را در فضای غیر فیس بوکی تقویت کنند و مراقب اعتیادهای کامنتی و پستی و لایکی در این شبکه باشند. موضوعاتی که برای بسیاری از کاربران این شبکه، غیر ملموس اما تهدید آمیز است.

مولف کتاب "کارآفرینی دیجیتالی"، معضلات و ناهنجاری‌های منشعب از شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک در ایران را فزاینده دانست و اشاره کرد که عدم آگاهی کاربران ایرانی به اصول حریم خصوصی، امنیت اطلاعات و ناهنجارهای اخلاقی و رفتاری مرتبط با این پرتال بین المللی ، آسیب‌های جدی را به شمار قابل توجهی از کاربران ایرانی در حوزه های مختلف وارد کرده است که باید هوشیارانه مورد توجه فعالان جامعه اطلاعاتی و مسئولان امر قرار بگیرد.

وی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد: برای شناسایی و درمان پدیده معتادان اینترنت ، نخستین کلینیک ویژه درمان معتادان اینترنت را در کشور راه اندازی کند و با ظرفیتهای اطلاع رسانی، آموزشی و درمانی خود در سراسر کشور، اپیدمی معتادان اینترنت را به صورت جدی در دستور کار عملیاتی خود قرار دهد.

کتاب "معتادان فیس بوک" در 112 صفحه و در قطع رقعی و با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 4500 تومان توسط نشر درسا وارد بازار نشر شده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook