تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 16 تیرماه 1392  

 

نقشه وضعیت درخواست اسنودن برای پناهندگی از ۲۱ کشور

 
 

افشاگر جوان آمریکایی،‌ ادوارد اسنودن از 21 کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌است،‌با این‌همه گزینه‌های وی برای یافتن خانه‌ای جدید تا دیروز بسیار ناامید کننده به نظر می‌رسیدند.  

 
 

افشاگر جوان آمریکایی،‌ ادوارد اسنودن از 21 کشور درخواست پناهندگی سیاسی کرده‌است،‌با این‌همه گزینه‌های وی برای یافتن خانه‌ای جدید تا دیروز بسیار ناامید کننده به نظر می‌رسیدند.

براساس گزارش همشهری آنلاین از CNN، اسنودن که همچنان در هتلی در فرودگاه روسیه اقامت دارد اکنون چند گزینه برای انتخاب کردن دارد زیرا چند کشوره آمریکای جنوبی با درخواست پناهندگی وی موافقت کرده‌اند. در ادامه جدید‌ترین وضعیت درخواست‌های وی در کشورهای مختلف جهان در قالب نقشه‌ای ارائه شده‌است:


استرالیا: درخواست اسنودن برای پناهندگی در این کشور مجاز شناخته نشد زیرا متقاضی برای انجام این‌کار باید در کشور حضور داشته باشد و خود درخواستش را تسلیم کند.

بولیوی: اوو مورالس روز شنبه در اعتراض به عملکرد چهار کشور اروپایی در محدود کردن مسیر پرواز هواپیمای وی از مسکو به لاپاز به ظن اینکه اسنودن در هواپیمای وی مخفی شده‌است، اعلام کرد این کشور به اسنودن پناهندگی سیاسی خواهد داد. وی گفت به اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها بگویید که به نشانه اعتراض به آنها به آن آمریکایی که توسط هموطنانش تحت تعقیب است پناهندگی می‌دهم. من از این کار ترسی ندارم زیرا آنها من را متهم کردند درحال فراری دادن آن جاسوس سابق سیا هستم.

برزیل: به نقل از یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه این کشور، برزیل به اسنودن نه پناهندگی سیاسی خواهد داد و نه به درخواست وی پاسخی خواهد داد.

چین: وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد هیچ اطلاعاتی درباره پرونده اسنودن ندارد تا بیان کند.

کوبا: پاسخی نداده‌است.

اکوادور: این کشور اعلام کرده درخواست اسنودن را بررسی می‌کند اما وی باید ابتدا خود را به خاک این کشور برساند.

فنلاند: مدیر سازمان مهاجرت وزارت کشور فنلاند گفته که هیچ درخواست رسمی از اسنودن نداشته‌است و وی تنها نامه‌ای مبنی بر درخواست پناهندگی در سفارت فنلاند در مسکو از خود به جا گذاشته‌است. براساس قوانین فنلاند این امکان وجود ندارد که کسی خارج از خاک فنلاند درخواست پناهندگی دهد.

فرانسه: اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که هیچ درخواست رسمی از اسنودن دریافت نکرده‌است.

آلمان: درخواست پناهندگی باید از داخل کشور انجام بگیرند اما سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت اعطای حق اقامت آلمان درصورتی که درراستای حفظ حقوق بشر و یا حقوق بین‌الملل و یا منافع آلمان باشد، از خارج از کشور نیز امکان‌پذیر است. این گزینه‌ها باید در پرونده آقای اسنودن مورد بررسی قرار بگیرند.

ایسلند: متقاضیان پناهندگی باید برای ارائه درخواست خود در خاک این کشور باشند.

هندوستان: سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد هندوستان درخواست اسنودن را رد خواهد کرد.

ایرلند: وزارت دادگستری ایرلند درباره دریافت یا عدم دریافت درخواست پناهندگی اسنودن از نماینده وی اظهار نظری نمی‌کند اما می‌گوید متقاضیان باید پیش از ارائه درخواست خود را به مرز این کشور برسانند.

ایتالیا: وزارت امور خارجه ایتالیا اعلام کرد درخواست پناهندگی اسنودن را به واسطه فکس دریافت کرده‌است و این کشور درخواست‌هایی را می‌پذیرد که در داخل کشور یا در مرز این کشور ارائه شوند.

هلند: سخنگوی وزارت کشور هلند نیز اعلام کرده که اسنودن برای ارائه درخواست رسمی پناهندگی سیاسی باید در خاک هلند حضور داشته‌باشد.

نیکاراگوئه: دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه می‌گوید اگر شرایط اجازه دهند وی به اسنودن پناهندگی سیاسی خواهد داد. اورتگا جزئیات بیشتری درباره این اظهار نظرش ارائه نکرد و تنها تاکید کرد کشورش حق پناهندگی را محترم می‌شمارد.

نروژ: این کشور دریافت درخواست اسنودن را تایید کرده‌است،‌اما متقاضیان پناهندگی باید پیش از تسلیم درخواست خود در این کشور حضور داشته‌باشند. وزارت دادگستری درحال بررسی پذیرش یا عدم پذیرش درخواست اسنودن است.

لهستان: وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد درخواست پناهندگی اسنودن با ملزومات قانونی این کشور همخوانی ندارد.

روسیه: اسنودن درخواست پناهندگی خود را از روسیه پس گرفت.

اسپانیا: این کشور درخواست اسنودن را بررسی نمی‌کند زیرا درخواست باید از داخل کشور و یا از مرزهای اسپانیا ارسال شوند.

سوئیس: متقاضیان پناهندگی سیاسی برای تسلیم درخواست خود باید داخل خاک سوئیس باشند. مقامات سوئیسی هیچ اطلاعی درباره درخواست پناهندگی از جانب اسنودن ندارند.

ونزوئلا: نیکولاس مادورو به اسنودن پناهندگی سیاسی داده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook