تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سازمان صداوسیما

تاریخ ارسال: سه شنبه، 11 تیرماه 1392  

 

رییس صداوسما: پخش بازی والیبال از مناظره‌ها سخت‌تر است

 
 

رئیس رسانه ملی امروز درباره مسایل حاشیه‌ای پیش آمده درباره پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا توضیح داد و گفت: با توجه به گرمای هوا مشکل پخش بازی با کوبا بیشتر خواهد بود. 

 
 

رئیس رسانه ملی امروز درباره مسایل حاشیه‌ای پیش آمده درباره پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا توضیح داد و گفت: با توجه به گرمای هوا مشکل پخش بازی با کوبا بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت‌الله ضرغامی رئیس رسانه ملی امروز سه‌شنبه 11 تیر ماه با حضور در همایش "ارتقای کیفیت، آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی" بخش مهمی از صحبت‌هایش را به مسایل پیش آمده در زمان پخش بازی والیبال ایران و ایتالیا اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه والیبال ایران پیش از این سابقه چنین حضوری را نداشته است، گفت: همین عدم حضور در بازی‌های اروپایی باعث شد ما هم با نحوه پخش این مسابقات کمتر آشنایی داشته باشیم. به هر حال تماشاچیان با فرهنگ ها و پوشش‌های مختلف در سالن حضور داشتند که این وضعیت به دلیل گرمای هوا، در سالن مسابقات در کوبا وخیم‌تر هم می‌شود. به هر حال ما تصمیم گرفتیم با همکاران فرهنگی خود در کوبا وارد مذاکره شویم تا بتوانیم لباس گرمکن و شلوار بر تن تماشاگران مسابقه والیبال ایران و کوبا کنیم تا دیگر متوجه این شرایط نباشیم.

رئیس رسانه ملی افزود: نحوه حضور تماشاچیان والیبال با فوتبال تفاوت دارد. در بازی والیبال فاصله تماشاچیان با زمین بازی کم است و به همین دلیل دوربین‌ها تصاویر بیشتری از تماشاچیان را نشان می‌دهند.

پاسخی به انتقادهای علی مطهری

ضرغامی درباره اعتراض تند علی مطهری نماینده مجلس به این اتفاق هم توضیح داد:‌ علی مطهری با اینکه از طرفداران فوتبال است و از ما گله دارد که چرا بازی‌ها را بیشتر از این پخش نمی‌کنیم، گویا همانقدر هم بازی‌های والیبال را دنبال می‌کند. اعتراض وی به طور تلفنی هم از سوی ایشان به من منتقل شد که به همین دلیل از او دعوت کردم که در دفتر من فیلم مسابقات را با دور بسیار کند بررسی کنیم. در تصاویر اسلوموشن مشاهده شد که خانمی با لباس آستین کوتاه در میان جمعیت وجود دارد که این تصویر پس از نمایش عادی با دور عادی اصلا مشاهده نمی‌شد و من به آقای مطهری گفتم که شما واقعا چگونه این خانم را دیدید.

این مدیر رسانه‌ای اضافه کرد: البته حجت‌الاسلام اژه‌ای هم در این‌باره با من صحبت کردند و جالب اینجا بود که ایشان زمان پخش بازی اصلا متوجه این صحنه‌ها نشده بود.

ضرغامی درباره روند کنترل بازی‌های ورزشی توضیح داد:‌ اتاق پخش با هفت ثانیه تاخیر تصاویر را پخش می‌کند و حداقل 3 نفر صحنه‌ها را نظارت می‌کنند. من برای نحوه پخش بازی دوم ایتالیا و ایران از اتاق پخش تشکر کردم و گفتم کار شما از پخش مناظره‌های انتخاباتی سخت‌تر بود.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: درباره پخش تصویر جنجال‌برانگیز یک خانم در جریان مسابقه فوتبال اسپانیا و ایتالیا از تلویزیون که حاشیه هایی به همراه داشت مساله این بود که تصویر این خانم که همسر یکی از بازیکنان بود چندین بار نمایش داده شده بود که ما این صحنه ها را حذف کردیم ولی در یک صحنه تصویربردار خارجی با سرعت این خانم را نشان داد که نتوانستیم برای حذف آن کاری انجام دهیم.

نباید با پخش نکردن بازی ها مردم را به سمت ماهواره سوق داد

وی ادامه داد: در این جور مواقع دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و تنها راهش این است که ما بازی را اصلا نشان ندهیم. البته از لحاظ شرعی ما نباید این صحنه‌ها را نشان دهیم و از این بابت بسیار ناراحت هستیم که نمی‌توانیم نشان دهیم که حتی این افراد با این نوع پوشش هم طرفدار ما هستند.

ضرغامی در پایان این بخش از صحبت‌هایش عنوان کرد: من روز گذشته‌ با علما و روحانیون درباره موضوعی صحبت داشتم و این مسئله را نیز مطرح کردم که ما اگر بخواهیم مرّ قانون شرع را رعایت کنیم باید مسابقه روز شنبه ایران و کوبا را نشان ندهیم چون به دلیل گرم بودن هوا در کوبا وضعیت تصویرها بدتر هم خواهد شد. حالا اگر ما بازی را نشان ندهیم این تماشاگران به سراغ ماهواره‌ها خواهند رفت که این بزرگان گفتند بهترین کار این است که حتما بازی با کنترل تلویزیون پخش شود.

مدیر رسانه ملی همچنین درباره بحث مناظره‌های انتخاباتی و به ویژه نقدهایی که به نحوه مناظره اول وارد شد، گفت: ما پس از مناظره اول نظرسنجی‌ای انجام دادیم که بر خلاف نظر برخی منتقدان بیش از 50 درصد مردم معتقد بودند که شیوه پرسش‌های چهار جوابی حرمت نامزدهای را زیر سوال نبرده است. درباره نشان دادن عکس هم ما رویکردی هدفمند داشتیم و می‌خواستیم دیدگاه هر کاندیدا را نسبت به آن عکس‌ها نشان دهیم.

اطلاع ضرغامی از طنزهای پیش آمده درباره مناظره‌های انتخاباتی

ضرغامی که از مطالب طنزی که پس از مناظره‌ها بین مردم رد و بدل شده است، مطلع بود در این‌باره گفت: پس از مناظره‌ها فضای طنزی در کشور شکل گرفت و حتی گفته شد این مناظره مانند مسابقه هفته با اجرای زنده یاد نوذری است. البته مردم ایران روحیه ظنز دارند و این طنزپردازی ها مختص مناظره های مبود و در موضوعات دیگر هم شاهد پیامک‌هایی درباره روند مذارکات هسته ای بین آقای جلیلی و خانم اشتون هستیم.

پاسخ درباره پخش بانو و قانون

رئیس رسانه ملی که امروز سخنان جنجالی و مهمی ایراد کرد به مساله اختلاف نظرش با غلامعلی حداد عادل درباره فیلم "بانو" و "قانون" هم اشاره کرد: این فیبم در دولت آقای خاتمی نیز ممنوع شده بود اما من با اصرار آقای مهرجویی فیلم را دیدم و تشخیص دادم که این فیلم در مقابل انقلاب نکاتی را مطرح کرده که با چارچوب‌های نظارتی قابلیت پخش نداشت اما به نظر آقای حداد فیلم ارزشمندی بود. همین جریان برای فیلم کتاب قانون آقای مازیار میری رخ داد با این تفاوت که من موافق این فیلم بودم و آقای حداد مخالف و درباره آن در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث کردیم. اینها را گفتم تا نشان دهم که دیدگاه‌ها و قضاوت‌های مدیران فرهنگی ممکن است تا چه اندازه متفاوت باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تولیدات محصولات فرهنگی امروز یک تفاوت اساسی با گذشته دارد. در گذشته محصولات فرهنگی به صورت مجزا قابل بررسی و ارزشگذاری بود. امروز با پدیده‌ای به نام رسانه روبرو هستیم که تمامی معادلات فرهنگی را به نوعی تحت تاثیر خود قرار داده است. امروز دیپلماسی عمومی جز دیپلماسی رسانه‌ای نیست. تحولاتی که در منطقه رخ داد نیز نشان دهنده نقش سرنوشت‌ساز چند رسانه بود. بنابراین باید گفت امروز تولید فرهنگی در درون رسانه شکل می‌گیرد و هویت می‌یابد.

ضرغامی با بیان این مطلب که نگاه جامع در حوزه رسانه بسیار مهم است، گفت: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کیفیت با خلاقیت و همچنین خلاقیت با آزادی نسبت‌ مستقیم دارد. آزادی یعنی همان آزاداندیشی که مد نظر رهبری است. کیفیتی که با خلاقیت و آزادی هماهنگ است نقش مهمی در ارتقای آثار فرهنگی ایفا می‌کند. ناظران بر تولیدات فرهنگی نیز نقش کلیدی دارند. متاسفانه گاهی دیده می‌‌شود که این نقش کلیدی تبدیل به کلیدی برای قفل کردن کسانی است که می‌خواهند در عرصه فرهنگ فعالیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش ارتقای کیفی تولیدات فرهنگی گفت: در فهم این سخن که تولید یک اثر خوب و تأثیرگذار از تولید چند اثر سطحی و بی‌مایه بهتر است باید توجه داشت که این مطلب یک تبصره دارد. تبصره‌اش این است که ما نباید به سمتی برویم که از حجم تولیدات فرهنگی کاسته و تنها چند اثر فرهنگی سطح بالا تولید کنیم.

رئیس رسانه ملی به مقایسه حوزه صنعت و فرهنگ پرداخت و گفت: در حوزه صنعت کنترل کیفیت و شاخص‌های تولید مشخص و شفاف است. اما در حوزه فرهنگ ما معیارها را در اختیار نداریم و افراد بر حسب سلیقه عمل می‌کنند. ما باید مدل‌های تولید فرهنگی را تدوین کنیم تا دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری و وزارت ارشاد با هم به تفاهم برسند. اینگونه همایش‌ها نیز مدل‌هایی را برای نزدیک کردن دستگاه‌های فرهنگی به یکدیگر ایجاد می‌کنند.

ضرغامي در پايان گفت: من توقع دارم با نگاه جامع‌ و سیستماتیک به مجموعه فعاليت‌هاي فرهنگي نگاه كنيم ولی نكته اول این است که تلاش‌هايي كه انجام شده بايد براي مديران فرهنگي تفهيم شود و نكته دوم هماهنگ كردن مديران و دست‌اندركاران در امر توليد است. چگونگي ارتباط با مردم خودش هنر و كيفيت است و زمانيكه اشكالاتي در يك حوزه مديريتي ايجاد مي‌شود نبايد موج انتقاد‌ها را به سوي آن مدير ببریم زیرا باعث دلزدگي مدير مي‌شود و اين آسيب بزرگي در حوزه كيفيت است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook