تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: تبلیغات انتخاباتی

تاریخ ارسال: دوشنبه، 10 تیرماه 1392  

 

انتخابات ۹۲ ارتباطات پیامک و رسانه اجتماعی را نشان داد

 
 

یک استاد رشته‌ی ارتباطات گفت: در روزهای نزدیک به انتخابات دریافتیم که اثرگذاری پیامک‌های تلفن همراه برجسته است و از سوی دیگر، آنچه مورد توجه قرار گرفت، رابطه‌ی میان محتوای شبکه‌های اجتماعی و اس‌ام‌اس‌ها بود. 

 
 

یک استاد رشته‌ی ارتباطات گفت: در روزهای نزدیک به انتخابات دریافتیم که اثرگذاری پیامک‌های تلفن همراه برجسته است و از سوی دیگر، آنچه مورد توجه قرار گرفت، رابطه‌ی میان محتوای شبکه‌های اجتماعی و اس‌ام‌اس‌ها بود.

به گزارش ایسنا، محمد سلطانی‌فر که در دومین همایش روز رسانه‌های اجتماعی سخن می‌گفت، به دو مورد محتوای پیامکی «هاشمی: من هم مثل خاتمی به روحانی رأی می‌دهم» و «کشور بزرگ، رییس‌جمهور بزرگ» اشاره کرد که در فضای پیامکی و مجازی اثرگذاری زیادی داشتند و ادامه داد: پیش از انتخابات با نظرسنجی‌های مختلف، حوزه‌های تبلیغاتی را مشخص کردیم. براساس آنچه به‌دست آمد، ارتباطات شفاهی، سپس رادیو و تلویزیون و بعد پیامک‌های تلفن همراه اولویت‌دار شدند. در ادامه، تبلیغات مکتوب و در آخر، رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان دیگر حوزه‌ها و ابزار تأثیرگذار در حوزه‌ی تبلیغات شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در دور دومی که اوباما نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود، شیوه‌ی تبلیغ و بهره‌گیری از فضای مجازی مبنی بر شبکه‌های اجتماعی بود؛ اما تمایز شیوه در این بود که مثلا به جای آن‌که گفته شود به اوباما رأی بدهید، ابتدا در قالب سوالاتی مطالبات مردم پرسیده می‌شد و براساس مطالبات مطرح‌شده به فرد گفته می‌شد که براساس این خواسته، نامزد شما مثلا «اوباما» است.

او افزود: آنچه در انتخابات ۹۲ در فضای مجازی شاهد بودیم، وجود چنین اپلیکیشن‌هایی با چنین کارکردی بود. همچنین برخی دانشجویان فنی اپلیکیشن‌هایی مربوط به رصد کل اخبار در زمان کوتاه آماده کرده و در فضای مجازی قرار داده بودند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook