تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: جمعه، 27 اردیبهشتماه 1392  

 

توئیتر فاصله‌ها را کم‌رنگ می‌کند

 
 

محققان دانشگاه ایلینویز می‌گویند توئیتر اهمیت فاصله جغرافیایی را از بین برده و کاربران با فاصله دورتر علاقه‌ی بیشتری به تماس با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌گویند کاربران برای کسب خبر هم لزوما دنبال رسانه‌های کشور خود نیستند.  

 
 

محققان دانشگاه ایلینویز می‌گویند توئیتر اهمیت فاصله جغرافیایی را از بین برده و کاربران با فاصله دورتر علاقه‌ی بیشتری به تماس با یکدیگر دارند. آن‌ها می‌گویند کاربران برای کسب خبر هم لزوما دنبال رسانه‌های کشور خود نیستند.

به گزارش دویچوله، نتایج یک پژوهش تازه‌ در دانشگاه ایلینوز آمریکا می‌گوید که استفاده از شبکه‌ی اجتماعی توئیتر فاصله‌ها را از بین برده و باعث احوال‌پرسی و نزدیکی بیشتر دوستان با یکدیگر می‌شود. این نتیجه برخلاف باورهای رایج است که استفاده زیاد از شبکه‌های اجتماعی را باعث دوری و آسیب به ارتباط‌های اجتماعی افراد می‌داند.

این پژوهشگران بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون توئیت از ۷۰ میلیون کاربر از سراسر جهان را برای یک ماه بررسی و تحلیل کرده‌اند. این تحقیق می‌گوید به طور متوسط کاربران توئیت‌هایی از کاربران دیگر را بازنشر می‌دهند که با آن‌ها حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند.

این تحقیق می‌گوید به طور میانگین اکثر کاربران توئیت‌های کاربرانی را منتشر می‌کنند که در کشور آن‌ها زندگی نمی‌کنند و به نوشته‌های کاربران در جغرافیای دورتر، علاقه‌مندی بیشتری نشان می‌دهند. بنا به این پژوهش کاربران با فاصله جغرافیایی بسیار طولانی از یکدیگر، پیغام‌های شخصی بیشتری نیز به یکدیگر ارسال می‌کنند.

این تحقیق محتوای توئیت‌های ۷۰ میلیون کاربر را بررسی نکرده و تمرکز این تحقیق شیوه‌های ارتباط و بازنشر و پاسخگویی کاربران به یکدیگر را بدون توجه به محتوا در نظر داشته است.

این تحقیق که در نشریه‌ی آنلاین “ماندی فرست”منتشر شده است، می‌گوید که به طور متوسط ۸۵ درصد کاربران توئیتر بیش از آن‌که تولیدکننده محتوای توئیت خود باشند، توئیت‌های ۱۵ درصد تولیدکننده را بازنشر می‌دهند و یا درباره آن توئیت می‌کنند.

بر اساس این تحقیق، جاکارتا، پایتخت بنگلادش و شهر نیویورک دو کلان‌شهری‌ هستند که بیش از سایر شهرهای جهان نقطه اولیه انتشار توئیت بودند.

از سوی دیگر یافته‌ی دیگر این پژوهش نشان می‌دهد که وقتی خبری مهم رخ می‌دهد کاربران معمولا توئیت‌های شاهدان عینی یا خبرنگاران رسانه‌های خارجی را بازنشر می‌دهند. برخلاف انتظار، بیشتر کاربران به دنبال بازنشر اخبار از طریق رسانه‌های محلی یا رسانه‌های جریان اصلی کشور خود نیستند.

محققان دانشگاه ایلینویز در تحقیق خود می‌نویسند: «در عصر اینترنت و رسانه‌های اجتماعی، اهمیت فاصله روز به روز کمتر می‌شود. کاربران دیگر حتا برای کسب خبر هم لزوما به سمت رسانه‌های محلی نمی‌روند.»

شبکه‌ی اجتماعی توئیتر با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و معتبرترین و پربیننده‌ترین شبکه اجتماعی برای کسب اخبار به شمار می‌رود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook