تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: جمعه، 13 اردیبهشتماه 1392  

 

وضعیت اتوماسیون خانگی در ۱۰ سال آینده: افزایش برنامه های کنترل وسایل منزل

 
 

اگر تا چند سال پیش نگران این مسائل بودید آیا کار ماشین لباسشویی به اتمام رسیده یا نه و یا آیا هنگام ترک خانه لامپها را خاموش کرده اید یا خیر، اکنون نیازی به فکرکردن به این موضوعات نیست، چرا که اپلیکیشنهایی که مونیتور و کنترل اشیاء از راه دور را روی تلفنهای هوشمند و تبلتها فراهم می کنند، افزایش چشمگیری یافته اند.  

 
 

اگر تا چند سال پیش نگران این مسائل بودید آیا کار ماشین لباسشویی به اتمام رسیده یا نه و یا آیا هنگام ترک خانه لامپها را خاموش کرده اید یا خیر، اکنون نیازی به فکرکردن به این موضوعات نیست، چرا که اپلیکیشنهایی که مونیتور و کنترل اشیاء از راه دور را روی تلفنهای هوشمند و تبلتها فراهم می کنند، افزایش چشمگیری یافته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، از ماشین لباسشویی های متصل به اینترنت و یخچالهای هوشمند گرفته تا ترازوهای حمام همگی به اینترنت متصل هستند و به طور کلی گجتهای متصل به اینترنت در خانه ها رو به افزایش گذاشته است و برای کنترل آنها اپلیکیشنهایی طراحی شده تا مونیتور و کنترل آنها تسهیل شوند.

براساس تخمینهای سازمان همکاری اقتصادی و پیشرفت، تاسال 2022، به طور متوسط هر خانوار با دو فرزند نوجوان 50 دستگاه متصل به اینترنت در خانه دارد که این میزان نسبت به 10 دستگاه امروز افزایش چشمگیری محسوب می شوند.

کارشناسان از این روند به عنوان اینترنتی شدن اشیاء نام برده اند.

استفان پرینتیس نایب رئیس و محقق مشاور در گارتنر اظهار داشت: از یک سو با تمام این دستگاه ها رو به رو هستیم که اطلاعات بیرون می دهند و از سوی دیگر با افردی رو به رو هستیم که به نحو درحال افزایشی از روی تبلتها وتلفنهای هوشمند به این دستگاه ها دسترسی دارند.

کنترل خانگی استفاده محبوب از فناوری است. یک شوینده و خشک کن ساخته شده توسط شرکت سامسونگ را می توان از طریق یک اپلیکیشن اندروید از راه دور کنترل کرد، آن را متوقف کرد و عواملی را چون دما و حرارت آب تنظیم کرد. این امکان همچنین فراهم شده است که کاربران هنگامی که دور ماشین به پایان می رسد نیز یک پیام روی دستگاه خود دریافت کنند.

نورهای سقفی که به آن رنگ فیلیپس گفته می شود را می توان با اپلیکیشن آی فن و اندروید کنترل کرد و آنها را از راه دور روشن و خاموش کرد، زمان سنج آن را تنظیم و حالت تابش نور را به آن دیکته کرد.

دمای هوای داخل خانه از طریق "موبایل" برای آی فن، آی پاد تاچ و آی پد و همچنین دستگاه های اندرویدی قابل کنترل است، این درحالی است که کاربر این نوع فناوریها که معمولا آن را جزء اتوماسیون خانگی طبقه بندی می کنند، می تواند کیفیت هوا را از طریق برنامه "نتاتمو" به عنوان یک ایستگاه هواشناسی و مونیتور کیفیت هوای شخصی روی دستگاه های موبایل در دست بگیرد.

کاربران با اپلیکیشنهای اندروید و آی فن می تواند اطلاعاتی را درباره کیفیت هوای داخلی مشاهده کند و از سطح دی اکسید کربن و رطوبت اتاق خود مطلق باشد. این نوع برنامه ها معمولا زمان مناسب برای استفاده از دستگاه های تهویه هوا را نیز پیشنهاد می کنند.

این فناوری ها حتی برای علاقمندان به باغ و باغچه نیز یک گجت ارائه کرده است. گجت "کوباچی" به عنوان یک حسگر گیاهی که در خاک باغچه یا گلدان قرار داده می شود به یک اپلیکیشن در آی فن متصل شده و زمانی که گیاه به آب، رطوبت، خورشید و سایه نیاز دارد را به اطلاع کاربر می رساند.

براساس اظهارات پرینتیس، تنوع این دستگاه ها بسیار زیاد است. اکثر این دستگاه های آینده امروز وجود ندارد و یا در صورت موجود بودن بسیار جدید هستند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook