تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: دوشنبه، 28 اسفندماه 1391  

 

توییتر منعکس‌کننده افکار عمومی نیست

 
 

تحقیقات نشان می‌دهد توییتر وسیله خوب و دقیقی برای سنجش افکار عمومی محسوب نمی‌شود.  

 
 

تحقیقات نشان می‌دهد توییتر وسیله خوب و دقیقی برای سنجش افکار عمومی محسوب نمی‌شود.

هر چند شبکه اجتماعی توییتر منبع مهمی برای انتشار اخبار و رویدادهای مختلف و نیز افکار و عقاید آحاد جامعه محسوب می‌شود ولی مشکلی که در این خصوص وجود دارد آن است که این نظرات، بعضاً با افکار عمومی همخوانی ندارد.

تحلیلگران معتقدند علت اصلی این موضوع اخلاقیات و سن کاربر است.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، طبق بررسی‌های شرکت تحقیقاتی پیو (PEW) نظراتی که در توییتر مطرح می‌شود، بعضاً صبغه لیبرالی دارد و برخی نیز محافظه‌کارانه است ولی اغلب آنها منفی و سلبی است.

در این گزارش آمده است: به طور کلی واکنش به رویدادهای سیاسی ترکیبی است از خلق و خوی کاربر و نیز توانایی آن رویداد در جلب نظر افراد.

شرکت پیو در بررسی خود، برخی موضوعات برجسته سیاسی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال گذشته، اولین مناظره باراک اوباما با میت رامنی و نیز تعدادی از سخنرانی‌های اوباما را زیر ذره‌بین برده است.

نظرسنجی صورت گرفته در سال ۲۰۱۲ نشان داد که نیمی از بزرگسالانی که با استفاده از توییتر خبر منتشر می‌کنند، کمتر از ۳۰ سال سن دارند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook