تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: اشتراک محتوا

تاریخ ارسال: یکشنبه، 22 بهمنماه 1391  

 

توییتر سرویس Vine را معرفی کرد

 
 

انقلاب در شش ثانیه  

 
 

شبنم کهن‌چی - تکنولوژی‌ها امروز به خودی خود تازگی ندارند آنچه آنها را تبدیل به ابزاری محبوب و پرطرفدار می‌کند، خلاقیتی است که برای ارائه خدمت به کار گرفته می‌شود.آخرین بار در رسانه‌های اجتماعی این اتفاق در مورد اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ رخ داد.

هر چند تا پیش از ارایه سرویس اینستاگرام، سرویس‌های زیادی مانند فلیکر به کاربران امکان آپلود و به اشتراک‌گذاری عکس می‌دادند اما سرویس اینستاگرام با خلاقیتی که برای ارایه سرویس خود به کار گرفت توانسته امروز یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های به اشتراک‌گذاری عکس در جهان باشد؛ سرویس که طی دو سال و چند ماه بیش از ۹۰ میلیون کاربر دارد.

حالا انگار در دنیای فیلم کوتاه نیز انقلابی در راه است.
هفته گذشته توییتر بالاخره از سرویس جدید خود رونمایی کرد؛ Vine. این سرویس که به نظر بسیاری از کاربران علاقه‌مند به رسانه‌های اجتماعی به سرعت محبوب خواهد شد به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدیو‌های شش ثانیه‌شان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. توییتر با این اقدام دومین قدم را بعد از اضافه کردن امکان ویرایش عکس روی اپلیکیشن خود برداشت تا جامعه جهانی طرفداران خود را در سال ۲۰۱۳ بزرگ‌تر کند.

Vine چیست

Vine یک سرویس موبایلی است که کاربرانش می‌توانند فیلم‌های کوتاه خود را با کمک آن منتشر و روی فیس‌بوک و توییتر با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند. نخستین ویژگی که این سرویس دارد، محدودیت آن است.

توییتر همان‌طور که روی سرویس خود برای کاربرانش محدودیت در ارسال متن – ارسال متن تا ۱۴۰ کاراکتر- گذاشته در سرویس vine نیز محدودیتی برای ضبط و ارسال فیلم در نظر گرفته: فقط شش ثانیه فیلم.

این اپلیکیشن در حال حاضر برای دارندگان سیستم‌عامل iOS – آیفون و آیپاد لمسی- فعال است. کاربران می‌توانند پس از دریافت این اپلیکیشن در آدرس www.get.vine.co با نام کاربری توییتر یا آدرس ایمیل‌شان، عضو Vine شده و فیلم‌های کوتاه خود را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.

جست‌وجوی دوستان

کاربران Vine می‌توانند دوستان خود را از روی دفترچه تلفن همراه‌شان در این شبکه جست‌وجو کنند. همچنین می‌توانند از طریق توییتر و فیس‌بوک افرادی را که‌ می‌خواهند در Vine پیدا کنند.

رقبا

پیش از این در سال ۲۰۱۰ سرویس به اشتراک‌گذاری فیلم کوتاه دیگری به نامTouth www.tout.com راه‌اندازی شد که کاربرانش می‌توانند فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای را روی آن منتشر کنند. همچنین شبکه‌ای مانندCinemagram www.cinemagr.am وجود داشت و دارد. یا www.telly.com و www.viddy.com از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که اپلیکیشن‌های‌شان برای سیستم‌عامل‌های آندرویید و iOS در دسترس است.

GIFهای دوست داشتنی

همان‌طور که می‌دانید طی سال ۲۰۱۲ عکس‌های متحرک بیش از همیشه مورد استفاده کاربران قرار گرفت. کاربران با گرفتن شات‌های پشت سر هم با وقفه‌ای کوتاه و کنار هم قرار دادن آن، عکس‌های متحرک می‌سازند و روی شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

این شیوه‌ای برای ساخت بعضی از فیلم‌ها و انیمیشن‌هاست. حالا Vine فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به تصاویر متحرک ایجاد کرده است.

ابزار تبلیغاتی

سرویس Vine نیز مانند بسیاری دیگر از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند محل خوبی برای انتشار فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی باشد.

این روزها که اینترنت و ابزار آنلاین به زندگی مردم نفوذ کرده، آژانس‌های تبلیغاتی به خوبی می‌دانند که تبلیغات آنلاین چقدر می‌توان میزان فروش را در شرکت‌ها بالا ببرد.
بنابراین Vine با توجه به کوتاه بودن فیلم‌هایی که منتشر می‌کند می‌تواند فرصت خوبی برای آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌ها باشد.

مبارزه با هرزه نگاری

در حالی که در ابتدای راه‌اندازی سرویس Vine برخی از کاربران بر این عقیده بودند که این سرویس تبدیل به محلی برای انتشار هرزه نگاری می‌شود، Vine اعلام کرده تا جایی که می‌تواند با انتشار این نوع از فیلم‌ها مبارزه می‌کند.

این در حالی است که هفته گذشته به صورت تصادفی یک فیلم پورنو گرافی روی این سرویس منتشر شد که توسط مدیران Vine به سرعت مورد پیگیری قرار گرفت.

۲۴۳ هزار فیلم در یک هفته

گزارشی که www.techcrunch.com منتشر کرده نشان می‌دهد بیش از ۲۴۳ هزار فیلمی که در هفته گذشته روی توییتر به اشتراک گذاشته شده به وسیله Vine منتشر شده است.

همچنین حدود ۱۲۰ هزار لینک از Vine در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

جدال خاموش توییتر

به نظر می‌رسد بعد از شکست توییتر در خرید اینستاگرام و برنده شدن فیس بوک در به دست آوردن آن، توییتر علاوه بر اضافه کردن امکان ویرایش عکس بر اساس جمله معروفش که گفته بود بگذارید ما اینستاگرام خودمان را بسازیم، حالا با راه‌اندازی سرویس Vine در جدالی خاموش با فیس‌بوک و اینستاگرام، رقابت جدی را آغاز کرده است.

مرجع: روزنامه فناوران اطلاعات

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook