تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: شنبه، 30 دیماه 1391  

 

پنج اشتباه فاحش دنیای فناوری در سال گذشته

 
 

خطاهای کمپانی‌های بزرگ و کوچک در سال ۲۰۱۲ 

 
 

همانطور که می‌دانید گجت‌ها امروزه زندگی را برای ما ارزان‌تر، پرشتاب‌تر و زیباتر از قبل کرده‌اند. البته به این معنا نیست که کمپانی‌های بزرگ و کوچک، خطایی مرتکب نشده‌اند.

مدیران دنیای فناوری در سال ۲۰۱۲ ضمن کسب موفقیت، برخی اشتباهات فاحش نیز داشتند که مروری بر آنها می‌تواند مانع از تکرار اشتباهات مشابه گردد.

۱- خرید کمپانی Autonomy توسط اچ.پی

لئو آپوتیکر –مدیر سابق اجرایی اچ.پی- قبل از سرنگو شدن از سمت خود بدترین معامله خرید برای کمپانی اچ.پی را انجام داد و این معامله چیزی نبود جز خرید کمپانی انگلیسی Autonomy.

این معامله به ارزش ۱۱.۱ میلیارد دلار صورت گرفت و بعدها وقتی مگ ویتمن مدیر اجرایی سکان اچ.پی را بدست گرفت، متوجه شد به صورت تقلبی ارزش کمپانی نرم‌افزاری و موتور جست‌وجو ساز مستقر در کمبریج، به طرز مصنوعی بالا برده شده تا سر اچ.پی کلاه رود.
در واقع این کمپانی انگلیسی کمتر از ۸ میلیارد دلار می‌ارزد.

۲- اسپیکرهای گوگل بنام Nexus Q

نكسوس كیوی گوگل در سال ۲۰۱۲ یكی از اشتباهات فاحش گوگل در دنیای سخت‌افزار آی.تی محسوب می‌شود.
نكسوس كیو با اتصال به ابزار دارنده آندروید و از طریق google play قابل پخش می‌شود.

این اسپیكر هم زمان با ورود نكسوس ۷، تبلت گوگل عرضه شد تا بتواند بازار اسپیكرها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

ساخت امریكا بوده و قیمت آن ۲۹۹ دلار است كه با اسپیكرهای هم وزن خود بسیار گران است.
كاربران و توسعه دهندگان هر دو با دادن كامنت‌های منفی باعث شدند تا گوگل در استراتژی خود در مورد نكسوس كیو تجدید نظر كند و كسانی كه ژیش خرید كرده بودند، نكسوس كیو را رایگان دریافت كردند.

اما بسیاری از خیر این موضوع گذشتند كه چرا نكسوس كیو آمد و رفت؟

۳- نقشه اپل

تبلیغات وسیع اپل در مورد سیستم عامل جدید آی.او.اس شش باعث شد تا كارشناسان بدقت این موضوع را بررسی كنند و وقتی اپل نقشه ساخت خود را روی ابزار جدید خود مانند آیفون ۵ در سال ۲۰۱۲ عرضه كرد، باعث آبروریزی شد.

اولین نقشه های اپل را گوگل مپ در سال ۲۰۰۷ ایجاد كرد اما به‌دلیل مكشلات ایجاد شده در روابط دو كمپانی، اپل تصمیم گرفت نقشه خود را عرضه كند اما مشكلات اپل مپ باعث گسترش انتقادات شده و تیم كوك مدیر اپل را وادار كرد تا مدیر توسعه دهنده نقشه‌های گوگل را اخراج كند (اسكات فوراستال).
راهنمایی اشتباه نقشه اپل باعث شد تا جان برخی كاربران در استرالیا و چند كشور دیگر هنگام مسافرت به خطر بیفتد. اپل چند كمپانی كوچك را نیز برای توسعه كاریش خرید اما نتوانست موفق شود.

به‌هرحال این افتضاح فنی در سال ۲۰۱۲ جبران ناپذیر شد و همچنان در اواخر ۲۰۱۲ نه تنها باگ‌ها گرفته نشده، بلكه نقشه گوگل دوباره وارد اپل‌استور شد (یكی از محبوب‌ترین اپ‌های رایگان در اپل استور) و اپل نتوانست استراتژی خود را پیش ببرد.

۴- متروی مایکروسافت

ظاهرا مایكروسافت همیشه علاقمند به پس‌رفت بوده است و این موضوع را در محصولاتی مانند ویندوز فون ۷، سرفیس سوئیچ هیرو، ام.اس.ان لایو، مش اسكای درایو می‌توان مشاهده كرد.

مایكروسافت مترو UI را وارد ویندوز ۸ كرد كه الان ما نمی‌دانیم نام آنرا چه بگذاریم؟
متروی مایكروسافت و مشكلاتی كه برای آن در سال ۲۰۱۲ پیش آمد یكی از افتضاحات نرم‌افزاری دنیای آی.تی شد.

بحث اصلی روی كلمه Metro بوجود آمد. یعنی مایكروسافت نمی‌دانست این نام تجاری كمپانی دیگری بوده است؟ مانند Metro AG در آلمان؟

كاری كه مایكروسافت مجبور بود انجام دهد این بود كه نام مترو را از روی برند نرم‌افزاری خود بدلیل شباهت موجود با نام سایر كمپانی‌ها بردارد و این افتضاح در سال ۲۰۱۲ باعث شد هنوز نام مشخصی برای آن تعیین نگردد.

در حال حاضر مثلا ویندوز ۸ هم به صورت معمولی برنامه هایش در دسترس است (مانند نسخه های ۷ و ..) و هم به صورت مترو اما توسعه دهندگان حق استفاده از این ترم (term) یا اصطلاح را ندارند و مایكروسافت هم جانشینی برای آن انتخاب نكرده است.

{ مترو یک نام کد داخلی برای زبان طراحی مبتنی بر نقاشی خط است که توسط مایکروسافت ابتدا برای استفاده در ویندوز فون ۷ ایجاد شده بود.

اولین استفاده از چهارچوب مترو مانند نقاشی خط به مایکروسافت انکارتا ۹۵ و اِم اِس اِن ۲ برمی گردد که سپس در محصولاتی مانند ویندوز مدیا سنتر و زون نیز استفاده شد.

سپس چهاچوب مترو در سیستم عامل موبایل مایکروسافت (ویندوز فون)، داشبورد بروزرسانی ایکس باکس ۳۶۰ و ویندوز ۸ تکامل یافت.

مایکروسافت همچنین اصول طراحی مترو را به محصولات و سرویس‌هایی نظیر ایکس باکس ۳۶۰ و ویندوز لایو برای یکپارچه سازی و متمایز کردن رابط کاربری محصولات و سرویس‌هایش اضافه کرد. }

۵- RIM یا بلک بری در سراشیبی سقوط

شركت كانادایی Research in Motion با رفتن نسل قدیم مدیران اجرایی خود و ورود تورستن هینز در سراشیبی سقوط افتاده است و تنها خبری كه در سال ۲۰۱۲ و این روزه از آن شنیده می‌شود خبر ضرر جبران ناپذیر شركت از نظر مالی است كه در راس اخبار رسانه‌ای قرار دارد.

اما انتهای این تونل تاریك، خبر روشنی بخش بلك بری ۱۰ است كه شاید بتواند این كمپانی را زنده كند اما در هر فصل مالی این خبر و عرضه ان به فصل بعدی موكول شده است.

الان نیز خبر عرضه آن به اوایل ۲۰۱۳ موكول شده است تا ببینیم می‌تواند در سال جدید میلادی جلوی سقوط بیش از پیش این كمپانی را بگیرد؟

در تابستان ۲۰۱۲ تعداد زیادی از كارمندان اخراج شدند و در آمد ماه دسامبر ۴۷ درصد كاهش داشته است.(در مقایسه با سال گذشته)

منبع: وب‌سایت خبر آنلاین

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook