تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: جمعه، 1 دیماه 1391  

 

تجزیه و تحلیل تنها 0.5 درصد اطلاعات دیجیتال جهان

 
 

با وجود گسترش بی سابقه جهان دیجیتال و تولید حجم بالایی از اطلاعات تنها نیم درصد از این اطلاعات تجزیه و تحلیل و پردازش می شود. 

 
 

با وجود گسترش بی سابقه جهان دیجیتال و تولید حجم بالایی از اطلاعات تنها نیم درصد از این اطلاعات تجزیه و تحلیل و پردازش می شود.

به گزارش فارس به نقل از آی تی پی، یافته‌های آی‌دی‌سی نشان می دهد افزایش تولید اطلاعات به معنای افزایش تجزیه و تحلیل آنها نیست و این وضعیت در عمل میزان داده های خام را افزایش داده است.

از سوی دیگر همین بررسی نشان می دهد میزان رشد داده های خام تولید شده در شرق آسیا و به خصوص کشورهایی مانند چین، کره و ژاپن بیشتر است.

علت اصلی این رشد افزایش استفاده از تبلت و گوشی توسط عموم شهروندان و دسترسی گسترده همراه به اینترنت است که تولید اطلاعات را راحت تر کرده است. البته اطلاعات دوربین های نظارتی و کارت خوان ها و ... هم در زمره این اطلاعات است.

حجم این اطلاعات تنها در دو سال گذشته به 2.8 زتابایت افزایش یافته است. هر زتابیات معادل یک میلیارد ترابایت است.

آی دی سی پیش بینی کرده حجم کل اطلاعات دیجیتالی موجود در جهان تا سال 2020 به 40 زتابایت افزایش می یابد که این رقم 14 درصد بیش از پیش بینی قبلی است.

برای اینکه تصویری از مفهوم این حجم از اطلاعات ایجاد شود باید گفت اگر 40 زتابایت اطلاعات بر روی دی وی دی های بلو-ری ذخیره شود، وزن خالص این دی وی دی ها معادل 424 ناو هواپیمابر غول پیکر در کلاس نیمیتز خواهد بود. در سال 2020 از چهل زتابایت اطلاعات تولید شده 5247 گیگابایت اطلاعات به هر شخص اختصاص می یابد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook