تبلیغات در مدیانیوز

 

آخرین اخبار


- چرا «اکونومیست» نداریم؟
- پشت‌ پرده تجارت «لایک» و «فالو» در ایران
- کتاب جدید: سیاست‌گذاری و مدیریت رسانه
- سه دایره روزنامه‌نگاری بحران
- کتاب جدید: سیاست‌ و رسانه در دموکراسی‌های نو ظهور
- برگزاری کنفرانس بین‌المللی روزنامه‌نگاری، تبلیغات و مطالعات رسانه در تایوان
- برگزاری کنفرانس اروپایی رسانه، ارتباطات و فیلم در انگلیس
- کتاب جدید: دین و مبانی ارتباطات
- رسانه‌هایی که حضورشان در نمایشگاه مطبوعات قطعی شد
- رابطه فیس‌بوک و آژانس‌های جاسوسی آمریکا زیر ذره‌بین اروپا

 

گروه خبری: شبکه‏های اجتماعی

تاریخ ارسال: شنبه، 18 آذرماه 1391  

 

خوره‌های فیس‌بوک چاق و تنبل و بی‌پول می‌شوند

 
 

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در فیس‌بوک دوستان آنلاین بسیاری دارید و برای تعداد زیاد این دوستان اینترنتی به خود افتخار می‌کنید باید بدانید که استفاده طولانی مدت از این سایت شما را چاق و تنبل و بی‌پول می‌کند.  

 
 

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که در فیس‌بوک دوستان آنلاین بسیاری دارید و برای تعداد زیاد این دوستان اینترنتی به خود افتخار می‌کنید باید بدانید که استفاده طولانی مدت از این سایت شما را چاق و تنبل و بی‌پول می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، روانشناسان می‌گویند: این موفقیت ظاهری در برقراری ارتباط با تعداد زیادی از دوستان شبکه‌ای درواقع یک پیامد روانی ناخواسته دارد به این شرح که در کاربران دائمی فیس‌بوک معمولا حس نیاز به خویشتن‌داری و کنترل روی خواسته‌ها و تمایلات کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل این افراد به ولخرجی کردن و مصرف غذای آماده، تنقلات ناسالم و فست‌فودها گرایش خیلی بیشتری پیدا می‌کنند.

به نوشته روزنامه دیلی‌میل، دکتر کیت ویلکوکز، استادیار دانشگاه کلمبیا در این باره می‌گوید: مردم به سادگی صفحه فیس‌بوک را باز می‌کنند و به راحتی با هم ارتباط می‌گیرند و این کار در لحظه به آن‌ها احساس بهتری می‌دهد و اعتماد به نفس آن‌ها را بالا می‌برد اما همین افزایش اعتماد به نفس کاذب در نهایت موجب کاهش حس خویشتن‌داری می‌شود. این کاهش حس خویشتن‌داری نیز به ناپرهیزی و افراط کردن در عادات ناسالم و مضر منجر می‌شود.

نتایج این بررسی تایید می‌کند کاربران پروپا قرص فیس‌بوکی معمولا شاخص‌ توده بدنی بیشتری دارند، زیادتر می‌خورند، بیشتر پول خرج می‌کنند و کمتر پس‌انداز می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg    
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook